Skrevet af: Henning Thomsen, 30. august 2010 kl. 17.00
jeg undre mig over at mine cannaer sætter en for for frø, da jeg aldrig har hørt om at canna kan frøformeres.
Hvis det er muligt kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det gøres korrekt..
mvh Henning
Skrevet af: Erik Laugesen, 30. august 2010 kl. 23.03
Hej Henning...
nem nok du skal lade frøene sidde til frøkapsel er ved at revne og den skal være brun...frøene skla være sorte og hårde høst dem læg dem i køleskabet til foråret start med at lægge dem i vand ca 2-3 dage så dem i alm potte muld i ca 1 cm dyb sæt dem varm(bruger selv badeværelse gulvet) med en temp på ca 25-30 grader når spiren ses sættes de lyst...skal selv til at høste frø af canna musifolia..en canna med rød stamme lille rød bladkant bred rød midder nerve...den blir stor og meget høj min er ca 3.50m...har store blade minder meget om banan blade..
hej fra erik
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 31. august 2010 kl. 20.35
Hej Erik
Hvis du får så mange frø af Canna musifolia, at der bliver et par stykker i overskud er jeg meget interesseret, hvis vi kan finde ud af noget.
Skrevet af: Erik Laugesen, 31. august 2010 kl. 21.56
Hej Villy...
Jo det kan du...har i dag høstet 50 frø og der er 2 frøspir under modning så der nok jeg ska likke selv bruge dem da jeg bruger knolden til opformering..men dem vil der først være nogle af om et par år...vil prøve at overvintre nogle ude med god vinterdækning da den skulle være rimlig hårdfør...
du kan ringe til mig på nr..28360614.
hej fra erik
Skrevet af: Leif Guldager Andersen, 5. oktober 2016 kl. 19.35
leif Guldager Andersen dato d 5-10-2016
Jeg har et spørgsmål om de frø i skriver om er det dem der ligner hjerter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Canna