Skrevet af: Anders Bill-Jessen, 24. august 2010 kl. 16.56
Jeg isolerer mit drivhus med 2 lag bobleplast. Jeg har et problem ved vinduerne. Jeg har bukket bobleplast hele vejen rundt om drivhusvinduerne, da de er "utætte" for neden og ikke lukker tæt. Det fungere, men jeg kan ikke få samlingerne til at holde hverken med "gaffatape" eller andet en hel sæson grundet UV-stråler og væde. Findes der en lim til plastikken og hvad består plastikken af (PP, PVC e. lign.). Vinduerne skulle gerne lukke op når solen får varet drivhuset for meget op. Derfor er det ingen idé blot at dække dem til.
hilsen
Anders
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. august 2010 kl. 20.34
Hej Anders -
jeg har også brugt dobbelt bobleplast sidste vinter - men ikke helt op til vinduerne.
Jeg har trukket nogle snore og lavet en "etageadskillelse" længere nede, og så isolerer plasten faktisk så godt, at der ikke bliver for varmt i planternes afdeling...
Det fungerede i hvert fald rigtig godt for mig sidste vinter!
mvh
Anja
Skrevet af: Anders Bill-Jessen, 25. august 2010 kl. 21.48
Tak for dit svar. Jeg skal bruge rummet i fuld højde da nogle af mine planter er over 2 m høje. Så er der nogen som kender en lim eller en løsning???
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.