Forum

Anlægsgartner, hvordan?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Jensen, 12. juli 2010 kl. 20.20

Hey! Jeg er en 20-årig dreng der interesserer mig meget for naturen og dyr og planter. Jeg er lige blevet student, og er meget skoletræt, men har altid haft en lille drøm om at blive anlægsgartner. Jeg har meget lyst til at realisere den drøm, men aner intet om hvordan man bliver anlægsgartner.

Ved der findes en skole for gartnere i Jylland et sted, men ved ikke hvor, og kan man bare finde en gartner og komme i lære der?

Jeg ved at anlægsgartnere lægger sten til flotte haver og anlæg, men er mest tiltrukket af planter og flotte parker. Er der en anden gartneruddannelse hvor man gør det?

Ser meget frem til at få svar på mine spørgsmål, evt. fra nogen folk der er inde i faget, da jeg ærligt talt ikke ved ret meget om det.

Kærligste Hilsener fra
en måske kommende anlægsgartner.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 12. juli 2010 kl. 20.53

Hej Anders

I Slagelse er der også en skole for anlægsgartnerelever, den hedder Jernbjerggård skole for landbrug og gartnere.Prøv at søge på Google, de er vist også på Facebook.Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen Lotte

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Jensen, 12. juli 2010 kl. 20.58

Mange tak for det fine svar :-) synes Slagelse er langt væk, da jeg kommer fra Assens på Fyn, men hvis man kan tage den der gør jeg selvfølgelig det :-) smutter lige ind og kigger.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Jensen, 12. juli 2010 kl. 21.04

Var inde at kigge og kan se at jeg kan tage uddannelsen i Kolding og Odense også, det er jo ikke så langt væk :-)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 13. juli 2010 kl. 9.17

Hej Anders , prøv evt. at kontakte Dalum Universitetscenter.
Der findes flere forskellige muligheder for at uddanne sig indefor gartnererhvervet..

www.dalumuc.dk/jordbrug.aspx

Med Venlig Hilsen