Skrevet af: Jesper Rasmussen, 25. maj 2010 kl. 21.04
Hej alle..
Kan i herinde ikke hjælpe mig med at finde ud af hvad det er for et træ jeg har i min have ?
Bladene er meget mørkerøde og de hvide blomster dufter kraftigt.
Håber i kan hjælpe ?
Mvh.
Jesper
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 25. maj 2010 kl. 21.06
Et billed mere til hjælp :)
Mvh.
Jesper
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 25. maj 2010 kl. 21.10
du har en prunus cistena eller på dansk en dværg blodblomme på stamme
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 25. maj 2010 kl. 21.19
Mange tak for det hurtige svar, kan ved en hurtig søgning, nu når jeg har noget at søge efter, se at du har fuldstændig ret :D
Takker !
Jesper
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 22. juli 2010 kl. 20.24
Et lille tillægsspørgsmål :)
Hvordan klipper jeg den mest hensigtsmæssigt, for at holde den lidt i ørene størrelsesmæssigt ? og hvornår ?
Hilsen
Jesper
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 23. juli 2010 kl. 22.11
Da det er en 'bløder' er det bedst med sommerbeskæring. Altså klipper du nu.
Anne Marie
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 25. maj 2014 kl. 17.01
Fandt lige min gamle tråd frem igen, for nu sker der altså noget mærkeligt med mit træ, det blomstrede mindre i år og træet ser meget skidt ud.
Der er meget færre blade på træet og mange af dem er visne og krøllede, nogen bud på hvad der sker :/ ?
Hilsen Jesper
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 25. maj 2014 kl. 17.02
Lige et mere...
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 25. maj 2014 kl. 21.00
Det er ud til at være angrebet af visnesyge, som kan ramme de tidligblomstrende prunus (rosenmandel,dværgmandel,dværgblodblomme m.fl.)
Det kommer ind via blomsterne. Klip det visne væk, når du kan se den sætter nye blade. Bortskaf det afklippede og vask saksen i sprit.
Anne Marie
Skrevet af: Jesper Rasmussen, 26. maj 2014 kl. 6.13
Tak for svar :)
Jeg vil prøve at fjerne det visne, selvom det nok kommer til at se noget trist ud, men det er jo det værd, hvis det kommer igen :)
Tror faktisk at det var der allerede sidste år, for der snakkede vi allerede om, at det ikke helt var så flot som det plejede at være, men fik ikke gjort mere ved det :/
Tak for hjælpen, jeg hopper derud i aften ;)
Jesper
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.