Forum

Slangeurt

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 9. maj 2010 kl. 20.02

Jeg har lige købt stauden slangeurt, men nu kommer jeg pluselig i tvivl. Er det en plante jeg kan slippe løs i et almindeligt staudebed? eller vil den kvæle alt andet?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 9. maj 2010 kl. 22.25

Hej Mette
Jeg har en del slangeurt i min have og er meget glad for dem.
De breder sig en del, men ikke hurtigere end at man kan følge med til at begrænse dem, og rodsystemet stikker ikke så dybt, så det er nemt at fjerne udløberne.
Det er den god staude til at lukke huller, mens man venter på, at noget andet skal vokse sig stort, så overvej nøje, inden du kasserer udløberne. en stor klump rod, kan hurtigt blive til mange små planter, og hvis de deles i efteråret, så vokser de sig store allerede året efter.
Bortset fra brændenælder, så har jeg heller ikke oplevet ukrudt i det stykke jeg har med slangeurt, da den lukker godt af.
Hilsen Randi

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 10. maj 2010 kl. 7.11

Jeg har også slangeurt i haven, og den kan sagtens holdes i ave, men et enkelt år uden trimning så går det galt, man skal sørge for at få alle rødder med når man graver, ellers kommer den igen.
Det er en flot staude med nogle flotte blomsterstande som gør sig godt i buketter.
MVH Lis

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 10. maj 2010 kl. 19.54

Tak for rådene! Så får slangeurten lov til at stå, hvor den står og jeg glæder mig til at se blomsterne.

Nyt svar til emnet »Slangeurt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Slangeurt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider