Forum

Fjedre til at holde glas på plads med.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Madsen, 5. oktober 2003 kl. 16.50

Vi har været så heldige at få et gammelt drivhus, men de clips der hørte til, er utroligt dårlige. Jeg ved byggemarkedet har nogle udemærkede clips, men de koster ca. 35 kr for 10 stk. Jeg vil jo gerne have til hele drivhuset, så jeg skal have 200–250 stk. og det løber jo op.

Er der nogen der ved hvor man kan købe billige, effektive clips til at holde glasset på plads med?

Anders

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 6. oktober 2003 kl. 16.06

Jeg er ikke sikker på, at den form for dingenoter er tilbudsvarer, men omvendt lyder den pris, du nævner, som det modsatte af tilbud.

Jeg kan fortælle dig, at prisen i det lokale byggemarked i min hjemby er 29 kroner for en pose med 15.

De kan desuden skaffes hjem i portioner a 100 stykker, og det giver en noget lavere stykpris.

Omvendt vil jeg sige, at det under ingen omstændigheder betaler sig at gå efter løsninger, der ikke autoriserede.

Tænk på, at en ganske simpel drivhusrude koster 30–35 kroner, når den er ny.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. oktober 2003 kl. 0.43

Jeg kan lige umidddelbart se, at Harald Nyborg sælger Halls glasfjeder clips til 34,95 kr for 20 stk, så prøv at henvise hertil – de må have sat forkert pris på.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 9. oktober 2003 kl. 10.54

Jeg har forsket yderligere i sagen, og det viser sig, at clipsene/holderne kan fås i løs vægt.

På den måde kommer stykprisen ned på omkring 1,25 kroner.

Forudsætningen er dog, at bestillingen kobles sammen med andre ordrer for at undgå ekspeditionsgebyr.

Det betyder i praksis kun, at der kan være en vis leveringstid.

Mine informationer kommer fra det lokale byggemarked i hjembyen Løgstør. Det er tilsluttet kæden Råd og Dåd, og jeg formoder, at andre byggemarkeder kan tilbyde tilsvarende.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Madsen, 21. oktober 2003 kl. 21.12

Hej Ole og Karna!

Jeg vil bare sige mange tak for jeres dåd og gode råd, og at nu er drivhuset kommet op at stå med glas og hele molevitten.

Tak for hjælpen.

De bedste hilsner
Anders

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 22. oktober 2003 kl. 13.41

Tillykke med huset, der med garanti vil give mange oplevelser.

Jeg er egentlig en kende nysgerrig efter din løsning på problemet. Måske også andre, der har læst indlæggene er det.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. april 2010 kl. 13.52

Jeg vil da også gerne benytte lejligheden til at gratulere med et sådant nytanskaffet drivhus, som jo da kan bruges til mangt og meget, fugle kan man endog også holde i dem, men det er sådan noget nymodens noget, hvor de æder utøjet. Det er nu en forunderlig verden vi lever i!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Fjedre til at holde glas på plads med.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Fjedre til at holde glas på plads med.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider