Skrevet af: Thomas Rasmussen, 26. april 2010 kl. 10.09
Jeg så Claus Dalby’s udsendelse igår hvor han pottede om til større potte i nogle smarte lange plastic potter der kunne åbnes og planten kan tages ud. Nogen der ved hvad sådanne hedder og hvor man evt kan købe dem?
mvh
Thomas
Skrevet af: Lis P., 26. april 2010 kl. 12.15
Thomas jeg så ikke programmet iaftes, men der kan købes nogle her, men det er dyre, jeg ved godt at det er i s.kr, men alligevel.
www.willabgarden.dk/fullpost.asp?AvdID=188&ArtID=38705&page=1
MVH
Lis
Skrevet af: Eivin Knidsen, 26. april 2010 kl. 12.58
det var et skønt og godt program, der kastede mange gode råd af sig! Det bekommer mig, at da netop potter, der således lader sig åbne ville være endog særdeles effektive, når der skal plantes om. Den situation har vi vel alle stået i fra tid til anden!
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Lis P., 26. april 2010 kl. 13.43
Netop Eivin, men for mit vedkomne er det for dyrt at bruge da jeg laver ca 2000 småplanter om året, så jeg potter dem om i alm firkantede potter, eller alm. små runde 7 cm potter.
Jeg har iøvrigt selv deltaget i Claus Dalbys programmer, det var i drivhusdrømme.
MVH
lis
Skrevet af: Thomas Rasmussen, 26. april 2010 kl. 14.58
Hej Lis
mange tak for navnet, har fundet dem på nettet. www.damholmgaard.dk/ting_diverse
mvh
Thomas
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. april 2010 kl. 20.50
Hej Lis -
prisen er desværre i danske kroner hos Willab Garden....
Jeg fandt dem i sin tid hos impecta.se, og der kostede de det samme - og der var det svenske kr., hvilket jo pyntede noget på det!
mvh
Anja
Skrevet af: Lis P., 27. april 2010 kl. 7.03
Anja jeg kikkede ikke efter hvad der stod, jeg synes de er for dyre når man laver mange planter, de er fine hvis man bare laver lidt, men med alt det der bliver lavet i mine drivhuse så ville jeg skulle bruge foren mindre herregård.
Ellers laver jeg avispotter.
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2010 kl. 7.21
Hej Lis -
det er de helt sikkert også, men de er faktisk rigtig gode, når man ikke skal lave så mange planter.
De er også meget fine til stiklinger, fordi de er så dybe - man skal bare huske at vande ovenfra, indtil rødderne er nået igennem i bunden. De har det med at tørre ud - det har snydt mig et par gange i starten.
Kan godt forstå, at du ikke har købt et helt vognlæs af dem!
De var fine til mine frøsåede kartofler:
Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. april 2010 kl. 10.41
Kære Lis.
Jeg husker da netop programmet drivhusdrømme, da det gjorde et stort indtryk på mig dengang. Mit eget drivhus er nu ikke så stort, som det der var eksempler på der, men jeg er jo også efterhånden bleven en ældre herre.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Lis P., 27. april 2010 kl. 11.07
Eivin mine drivhuse er ikke så store jeg har 4 på hver ca 5 kvm og et på 10 kvm, men det er jeg fuldt ud tilfreds med da jeg har forskellige planter i dem, nogle skal have meget sol andre næsten ingenting og andre bare en masse varme, og så er der et til tomater og grønsager.
jeg er heller ikke helt ny mere og har helbredsproblemer, men det er drivhusene og alle mine blomster der holder mig igang.
MVH
Lis
Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. april 2010 kl. 14.21
Det er skønt, når man kan finde fred i de nære glæder!
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Georg Rasmussen, 28. april 2010 kl. 20.43
Med hensyn til bakker til småplanter så prøv at søge under VEFI de laver hulbakker og potter til gartneri og de er ikke så forfærdelig dyre og kan bruges flere gange. Jeg ved ke om man kan købe dem enkeltvis da jeg kun har set dem i engrosfirmaer hvor de ligger med 50 bakker i en kasse, dem jeg har er der 96 huller i og de er ca 30x50 cm.
Georg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.