Forum

Fiberdug

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 27. november 2009 kl. 22.29

hvor kan man på nuværende tidspunkt købe fiberdug ..... er der nogen der ved hvor i vestsjælland eller sydsjælland . vil beskytte nogle planter i drivhuset. eller er det lige så godt at klippe lidt cypres af og lægge løst over ??

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. november 2009 kl. 1.06

Hvis du har mulighed for at køre på grøntorvet kan du prøve Contan2, www.contan2.dk/ . Der kan private også handle . Ellers vil jeg tro at byggemarkederne eller Bilka også har det .

Hvis det er hel umuligt kan du under alle omstændigheder få det hos Garta Odense og så få det sendt til din adresse . Men jeg ved ikke hvor meget du skal købe ad gangen .

Hvis du kender en bondemand, som har fået skimmel i sit halm/ hø, og derfor ikke kan fodre med det, eller vil sælge dig det billgt er dette også udemærket løsning. Nogle gange fås halmballer for omkring kr. 5 til 10,-stk .

Sidste mulighed er at samlet visne bladet og dække med det . Jeg bruger selv sorte sække fyldt med visne blade til at dække mine lægge kartofler med og det er indtil gået fint .
Det kan sammen med plast ligge-underlag holde frosten ude .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. november 2009 kl. 8.44

Vi briger boblefolie under taget i drivhuset og bliver det rigtig vinter,lægger vi det ud over planterne også.
Det er nemt at fjerne igen, smitter ikke med svamprsporer, lokker ikke mus ind og kan genbruges i mange år.
Kan ikke huske,hvor det er købt, da det er 15 år gammelt.
Hilsen
Anne Marie

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. november 2009 kl. 11.01

Bobleplast kan du købe i Metro, hvis du er medlem . Men det er dyrt.
Men jeg kører ned hos el-giganten i Herlev og spørger dem om ikke jeg måtte tage det, som ligger i deres container

Ofte lægger der stykker på 0,5-1,5 til 2 meter, som alligevel bliver smidt ud . Om andre hårde hvidvarer forretninger er lige så flinke ved jeg ikke, men det vil jeg tro .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. november 2009 kl. 13.47

Jeg har købt bobleplast på qxl.dk til ca. 300 kr. incl. fragt for en rulle med 30 m x 120 cm - med store bobler. Mener at forretningen hedder emballagesalg.dk. Det er et tysk firma, hvor man betaler via bankoverførsel - hvilket jeg normalt aldrig gør - men de er meget seriøse og leverer hurtigt. Jeg har handlet med dem to gange og været fuldt tilfreds begge gange.

Ellers lav en søgning på fiberdug - det må kunne købes på nettet et eller andet sted...

Nyt svar til emnet »Fiberdug«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Fiberdug

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider