Forum

Zinkbakker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette, 19. september 2009 kl. 10.58

Jeg er på udkig efter nogle zinkbakker til at bruge i mit drivhus. Jeg forestiller mig en størrelse på 30 x 50 eller noget i den stil. Altså ikke nogle små zinkbakker, men nogle pæne store.

Jeg har haft svært ved at finde nogen, og vil høre om der er nogen som har nogen gode råd/links/ideer?

Mvh Mette

1 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. september 2009 kl. 14.02

Få fat i en blikkenslager og lad ham lave dem.

Mvh. Svend Høst

2 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2009 kl. 21.39

Prøv evt Ikea, de har dem sikkert.

3 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 20. september 2009 kl. 7.24

Jeg så store aflange firkantede og runde zink-bakker med 5 cm. kant her i sommer hos Bahne i Odense (butikken har skiftet navn, men ligger stadig ved siden af Magasin)

4 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 29. september 2009 kl. 22.30

Hej Mette
Jeg vil tilslutte mig rådet fra Svend Høst. Det tager ikke en blikkeslager mange øjeblikke at klippe og lodde et par zinkbakker, og så kan du jo få dem i lige netop den størrelse du ønsker. Jeg har selv fået lavet 3 zinkbakker som jeg har rigtig meget glæde af, bl.a. til undervanding af små spirepotter m.v.

Og jeg har fået dem lavet så de passer i størrelse til mit bord i drivhuset.

Men hvis du er smækfuld af penge kan du selvfølgelig gå i modebutikker og købe nogle "designede" bakker til det ti-dobbelte!

God fornøjelse.

5 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 30. september 2009 kl. 8.47

Mange tak... jeg tror jeg vil prøve at snakke med en blikkenslager. Godt nok tænkte jeg, at det måtte være en meget dyr løsning, men det er det måske slet ikke!?!?

Tak for gode svar.

6 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. oktober 2009 kl. 15.54

Hvorfor er der ingen, som kan bruge mit rød? øv øv øv

7 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper D., 1. oktober 2009 kl. 16.08

Til Søren

På www.ikea.dk finder jeg ingen brugbare zinkbakker.

Har du et direkte link?

8 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. oktober 2009 kl. 16.18

Jeg syntes altid at de har så meget skrammel, så hvorfor ikke også nogle zinkbakker?. Men du har nok ret. Måske skulle hun så hellere købe nogle plastbakker, dem har de med garanti.

9 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 1. oktober 2009 kl. 17.12

Mit lokale havecenter har dem lige nu til halv pris, måske det også er sådan i andre havecentre...

10 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 2. oktober 2009 kl. 12.56

Til Wina Fiona
Hvad er det for et havecenter?

Mvh Mette

11 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 2. oktober 2009 kl. 19.28

Mette hvis du sender mig din mail adresse så kender jeg et firma der har dem i forskellige str. de sender også

12 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 2. oktober 2009 kl. 22.09

Mit lokale havecenter hedder ''Grøn Fritid'' og er i Ribe.

13 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 2. oktober 2009 kl. 22.11

Glemte at sige, at jeg bruger gamle bradepander fra genbrug istedet – syntes zinkbakker er vildt flotte, men for dyre.

14 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Lund, 15. november 2009 kl. 14.28

Hej Mette
Jeg har en del zinkbakker 52 x 34 x 10 cm ca. Hvis du stadig er interesseret.

Jeg har ikke lige prisen, men hvis det stadig har interesse, skal jeg finde ud af, hvad de koster.

Jeg bor i Vestjylland.

15 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 16. november 2009 kl. 9.27

Hej Gitte Lund
Jeg har gang i flere forskellige løsninger, men er stadig interesseret. Så meget gerne – tak :-)

Mvh Mette

16 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Juul Hansen, 30. november 2009 kl. 12.06

Hej Mette

Jeg er producent af zinkbakker i alle størrelser bade til professioelt brug og til hobby drivhuse.

Du kan se på hjemmesiden WWW WET-TRAYS.DK - priserne er til forhandlere/momsregistrerede - ved mindre partier kan
du prøve www.frøbutikken.dk (postordre)

Med venlig hilsen

Ole

17 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lenike Brorsen, 26. februar 2010 kl. 20.16

smut ned til din blomsterhandler .... vi kan skaffe dem i næsten alle str....

18 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Barfod, 3. marts 2010 kl. 18.56

Hej Lis Pedersen...
Jeg ville være meget interesseret i at vide hvilket firma du taler om. Send gerne en mail på barfod@paradis.dk
VH Anja Barfod

19 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Lund, 23. marts 2010 kl. 12.16

Hej alle der søger zinkbakker.
Jeg har en del af dem fra en nedlagt blomsterforretning.
32x54x10 cm kr. 150,00 pr. stk.
For afhentning bor jeg i Skjern.
gittelund@aplusmail.dk

Vh Gitte Lund

20 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Juul Hansen, 23. marts 2010 kl. 14.22

Balles Plantemiljø, Ølstykke har alle slags zinkbakker i alle størrelser og i 4 og 8 cm højde.

21 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Johnsen, 25. marts 2010 kl. 21.09

Hej. Jeg søgte for nogen tid siden også sådan nogle ZINKBAKKER og fand jo også ud af lige som Jer at det ikke er sådan lige at finde. På mange opfordringer har jeg derfor selv startet en webshop - http//www.zinkbakken.dk - som meget snart er i luften. Her kan man bestille zinkbakker i proffesionel kvalitet, bakkerne er håndlavede og produceret i Danmark. Som noget lidt specielt kan bakkerne bestilles lige efter de mål som nu passer til ens behov. Leveringstiden er en lille uge, det kan da ikke være nemmere.
Lars Johnsen

22 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 26. marts 2010 kl. 19.42

Hej Lars Johnsen

Jeg synes, du skal kontakte redaktøren og få en snak om annoncering her på Havenyt.
Der kan selvfølgelig være nogen, som finder frem til dit indlæg her, men dine salgsmuligheder vil være større ved en mere direkte eksponering i form af en annonce.

Med venlig hilsen fra
Lone

23 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenn, Hjortespring, 28. marts 2010 kl. 21.02

Hej alle. Til inspiration og information er her et billede af nogle mine forskellige bakker. Jeg har været heldig at finde nogle hjemmelavede fra en 'antik' i Skåne. De kostede kun omkring 15-20 svenske kroner stykket.

Derudover bruger jeg galvaniserede bakker fra små haveborde med bambus-ben, og har endelig fået lavet nogle bakker af aluminium hos en blikkenslager. De er skræddersyet til mit bord og er super lette og nemme at have med at gøre. Kigger man nøje efter, vil man også se at jeg har zink-kasser fra Ikea under plantebordet. Tag evt. et kig ind i mit drivhus her: www.blogpro.dk/category/drivhuset/

Alt i alt en blandet omgang bakker – men det passer fint ind i mit drivhus-liv :o)

24 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 29. marts 2010 kl. 7.15

Kenn nu er det jo ikke os alle der bor tæt på Sverige, jeg kan vist få mange bakker for hvad det ville koste at tage en tur derover.
Fantatisk drivhus du har, jeg ville bare ønske vi kunne få lidt højere temp. om natten jeg kan ikek rigtig noget før end den er oppe på 8-10 grader.
jeg har også overvelet lidt varme i det ene af mine 5 drivhuse, så jeg kan begynde at få noget sat derud.

25 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Madsen, 30. maj 2010 kl. 13.32

ja endnu en fordel at være gift med en smed ;O))
Han laver dem selv til mig, ligeledes må jeg prale lidt med at han snart skal igang med en stor rustfast søjle af jern, til mine ærter kan kravle op af .

26 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone S. Østergaard, 19. juni 2010 kl. 12.28

hej alle.
Som rimelig ny ejer af drivhus, manglede jeg en reol. Da vi har fået Ikea i Aalborg, fandt jeg en zinkbelagt stålreol, som er meget let at samle. Der er 4 hylder med, dem vendte jeg up-side-down, på den ene, og havde en reol til undervanding. Jeg købte 2 reoler mere (69,- pr stk), og bruger kun hylderne som bakker i drivhuset. De er forboret med et lille hul; men det kan evt. stoppes til med et eller andet. Søg evt på navnet Hyllis - måske kan du bruge dem. Stænderne jeg fik i overskud, bruger jeg i mine højbede, til at holde net over planterne :-)

27 af 30 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Morten Lind, 31. oktober 2010 kl. 7.20

Slettet af administrator 1. november 2010 kl. 10.40.

28 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liselotte Søjborg, 1. november 2010 kl. 15.36

Jeg har nogle på den størrelse også ekstra - jeg købte dem nye i en blomsterforretning.
De har sådanne ben der kan skubbes op, så der står på benene - hvis man ønsker det.
ca. 4 cm. høj kant - i begge ender er der et skilt i sort som man kan skrive på - måske til priser.
Jeg skulle bruge dem til stenn - og der stiller jeg mine teenager drenges våde fodtøj om vinteren.
Hilsen
Liselotte

29 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liselotte Søjborg, 1. november 2010 kl. 15.36

Jeg har nogle på den størrelse også ekstra - jeg købte dem nye i en blomsterforretning.
De har sådanne ben der kan skubbes op, så der står på benene - hvis man ønsker det.
ca. 4 cm. høj kant - i begge ender er der et skilt i sort som man kan skrive på - måske til priser.
Jeg skulle bruge dem til stenn - og der stiller jeg mine teenager drenges våde fodtøj om vinteren.
Hilsen
Liselotte

30 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Mathiasen, 12. marts 2013 kl. 9.06

Som bl.a. Søren og Jesper også nævner, ville jeg også prøve Ikea. Jeg mener også, at jeg har set nogen i både Ilva og Plantorama.

Nyt svar til emnet »Zinkbakker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Zinkbakker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider