Forum

Indkørsel – fliser på fliser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone And, 9. september 2009 kl. 11.50

Vi overvejer hvad vi skal gøre ved vores meget store indkørsel. Der ligger belægningssten i forvejen, men flere steder ganske skævt,- og der gror græs op i midten af dem (blomsterformet med hul i midten kender ikke navnet på dem). Stenene er MEGET store og MEGET tunge og overvejelserne går nu på, om vi ikke kan lægge nye fliser ovenpå – i stedet for at skulle fjerne de gamle.

Jeg er klar over at vi skal have en del stabilgrus imellem de 2 lag fliser, – men er sikker på at de "fastkørte" sten ligger meget stabilt.

Er det realistisk at gøre? (vil jo spare os for ganske meget arbejder, dog ikke hvis det kommer til at ligne noget der er løgn i løbet af kort tid).

Håber på at få nogle gode fifs.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 9. september 2009 kl. 17.13

Om det er en god ide, vil jeg umiddelbart ikke stille mig til dommer overfor, men jeg kan se ét problem. Nemlig at du ikke kan opnå en ensartet komprimering af det lag stabilgrus, som du lægger ovenpå, af den simple grund at laget er uens i tykkelse.

Det vil sandsynligvis betyde, at den nye belægning med tiden vil sætte sig på samme måde som den gamle har gjort det.

Og hvad med tilslutninger til vej/hus/omkringliggende arealer iøvrigt? Der vil jo blive en højdeforskel, som skal udlignes på en eller anden måde.

Nyt svar til emnet »Indkørsel – fliser på fliser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Indkørsel – fliser på fliser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider