Forum

Er Agaver giftige

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Hoffmann, 4. august 2009 kl. 21.50

Jeg har stukket mig på min almindelige agave kender ikke dens botaniske navn, men det er den de fleste har i deres haver. Fingeren er blå og meget øm og hævet.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 4. august 2009 kl. 22.10

Nej slet ikke, men den kan jo have været beskidt. Evt må du et smut til lægen og have en stivkrampe-vaccination. God bedring med fingren

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. august 2009 kl. 22.19

Jeg dyrker selv agaver i min have og jeg har aldrig hørt eller læst om at agaver skulle være giftige, men der kan være diverse jordbakterier som der er mange stedet i naturen, sikkert også på en agave, som kan give stivkrampe, hvis man ikke er vaccineret mod det, hvis ikke, var det nok bedst at du tog en tur på skadestuen og fik et skud mod stivkrampe, noget som folk som roder med jord burde have.

Stivkrampe kan være dødelig,

Mvh. Svend Høst

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 5. august 2009 kl. 7.58

Ja, gå til lægen i dag. Ud over stivkrampe er der også risiko for infektion med diverse bakterier. Jeg har hørt at der var en brite som døde af en infektion efter at være blevet stukket af en rosenbusk.

Nyt svar til emnet »Er Agaver giftige«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Er Agaver giftige

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider