Skrevet af: Steen Jakobsen, 28. juli 2009 kl. 10.20
Jeg opretter lige en ny tråd da overskriften i den gamle om grundvandspumpe var misvisende.
Jeg har anskaffet mig et husvandværk fra HN som ikke fungerer helt som jeg havde regnet med.
Der er tale om den billige model til 600 kr der ofte er med i den ugentlige folder.
Problemet er at det tryk der lige er blevet opbygget når pumpen kører forsvinder tilbage i regnvandstanken så pumpen starter igen efter et par sekunder selvom der ikke er noget forbrug, dvs. at pumpen faktisk kører hele tiden også uden forbrug.
Er der mon nogen der ved hvordan denne model skal fungere? Som det er nu duer det ihvertfald ikke til mit drypvandingsanlæg.
Mvh, Steen.
Skrevet af: Anna Nørgård, 28. juli 2009 kl. 20.59
Hej. Vi har også sådan en husvandværk. Du skal have en kontra-ventil sat på så vandet ikke kan løbe tilbage i tanken.
Skrevet af: Steen Jakobsen, 29. juli 2009 kl. 9.44
Tak for svaret Anna. Det burde jeg da selv have tænkt på, jeg har lige fundet ud af at sådan én kun koster 50 kr:-)
Steen
Skrevet af: Niels Havesen, 4. august 2009 kl. 7.39
Hej med jer,
Jeg er i øjeblikket på udkig efter et husvandværk. Der er mange fabrikater og varierende priser.
Hvad er jeres erfaring med netop husvandværket fra HN?
Hvor langt pumper I vandet?
Jeg skal flytte regnvand ca. 120 meter med en stignig på ca 2–3 meter.
Skrevet af: Steen Jakobsen, 4. august 2009 kl. 15.50
Om den kan klare 120 meter ved jeg ikke men jeg tror det da den leverer et godt højt tryk. Faktisk har jeg skruet ned for trykket på min da jeg syntes det var alt for højt, men jeg har kun 25 meter slange på.
Om ikke andet kan du jo gå op i slangestørrelse hvis du er bange for ikke at få vand nok.
Steen.
Skrevet af: Anna Nørgård, 5. august 2009 kl. 14.00
Hej. Vores regnvandstank er gravet et godt stykke i jorden og pumpen har ingen besvær med at pumpe det op. Der skal nok være to meter og den kan også nem klare at pumpe det 120 meter ud. Vi er godt tifreds med vores husvandværk fra HN.
Skrevet af: Jens Kristian Jensen, 19. maj 2010 kl. 19.51
Jeg overvejer også HN Selekta husvandværket som pumpe til en stor regnsvandstønde. Hvad sker der når pumpen har tømt beholderen - stopper den så selv?
Og den nævnte kontraventil, er der nogen der har et hurtigt link til den?
Skrevet af: Frederik G, 18. juni 2013 kl. 11.47
Jeg har samme spørgsmål som Jens:-) Vil gerne have en pumpe som kan pumpe vand fra min palletank til en vandhane i mit drivhus, hawr set på HN's husvandværk, men kan forstå jeg skal bruge en kontraventil...? nogen som har et link til sådan en
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.