Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 7. august 2003 kl. 10.55
Jeg ville til at henkoge...
Men kan ikke finde gummiringe til mine gamle henkogningsglas. (dem man kan få hos isenkrammeren er for små)
Er der nogen der ved hvor man kan få disse? I størrelse til de gamle henkogningsglas?
mvh
Gitte
Skrevet af: Karna Maj, 7. august 2003 kl. 11.39
Jeg har ringet til Kirten Iversen, Dansk Hjemmeproduktion, da jeg regnede med, at hun måske solgte dem eller vidste, hvor de kunne købes. Hun har selv købt de store gummiringe i Bilka, og gør opmærksom på, at man i Silvan kan købe nogle meget smarte henkogningsglas, hvor holderne ikke går hen over låget, men sidder ude i siderne, så glasene kan stables.
Hun har i øvrigt som nyhed et elektrisk henkognings- og pasteuriseringsapparat – se det på: www.hjemmeproduktion.dk/ideer_-_nyheder.htm
Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 8. august 2003 kl. 10.58
Tak for hjælpen
Jeg prøver Bilka og Silvan...
Skrevet af: Arne Andersen, 18. september 2007 kl. 15.22
Jeg vil til at henkoge men kan ikke finde gummiringe til de store gamle henkogningsglas, er der nogen der ved hvor man kan købe dem, jeg har forsøgt i bilka men det var også bare de små de havde ihvertefælde hos bilka i tilst.
Skrevet af: Ulla Danielsen, 19. september 2007 kl. 7.35
Hejsa
Jeg har købt gummiringe i Imerco – men jeg ved ikke om de er store nok, men det er da forsøget værd ;o)
Med venlig hilsen
Ulla
Skrevet af: Arne Andersen, 19. september 2007 kl. 15.31
Nej desværre, dem fra imerco er for små, det skal være dem der passer til de gamle krukker med løst låg.
men ellers tak for tippet (-:)
Skrevet af: Lis S. Kær, 1. april 2008 kl. 17.09
Hej
Er der nogen, der ved, hvor man kan købe gummiringe til patentflasker? også gerne nogle, der er en anelse større end de almindelige?
Venlig hilsen Lis
Skrevet af: Mogens; E., 1. april 2008 kl. 23.25
Jeg har fundet glas krukker og gummi ringe hos Rema 1000.
Skrevet af: Arne Andersen, 24. august 2008 kl. 12.36
Skulle der være andre der søger efter gummiringe til de gamle henkogningsglas, ja så har jeg fundet dem i tyskland.
Søg efter weckringe på google, og der er masser af steder man kan bestille dem(-:)
Skrevet af: Bettina, 4. oktober 2008 kl. 9.08
Hej.
Jeg leder efter nogle glas som skal bruges til henkogning. Glassene skal være som dem man køber rødbeder, asier osv. i da låget ikke må slutte helt til. Hvor kan man købe disse? Jeg spiser så godt som aldrig asier, rødbeder osv. og vil derfor ikke kunne samle nok sammen selv.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Bettina
Skrevet af: Mogens; E., 4. oktober 2008 kl. 9.40
På genbrugs stationerne får de tonsvis af den slags glas fra de grønne glasbobler, og mange af dem er i hel stand. Så med lidt rengøring bliver de nye igen.
Skrevet af: Lis S. Kær, 7. oktober 2008 kl. 16.27
Hej.
Vedr. rødbedeglas m.v., så har Netto af og til tilbud på henkogningsglas. De er ikke særligt dyre.
Venlig hilsen
Lis
Skrevet af: Niels Rasmussen, 23. oktober 2008 kl. 20.06
Jeg har købt gummiringe til patentflasker i Bindeballe Købmandsgård.Hilsen Niels.
Skrevet af: Psykologen., 23. oktober 2008 kl. 20.36
Hej. Rema har dem også – en gang imellem.
Skrevet af: Maya Hansen, 27. juni 2009 kl. 9.10
Hej
gummiringe til patentflasker kan du købe hos Lund Teknik – "beertools.dk", hvor du betalt 10 kr. for 25 + porto.
hilsen
maya
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.