Skrevet af: Carsten R., 2. maj 2011 kl. 10.40
Vores sunburst kirsebærtræ fik blade for ca. 14 dage siden. Det vil sige to ud af tre hovedgrene fik blade for den 3. gren lader vente på sig. Kan knopperne være blevet dræbt af frosten? Og hvorfor kun denne gren? Vil den komme sig eller skal jeg beskære? Nedenfor kan i se nogle billeder.
Skrevet af: Carsten R., 2. maj 2011 kl. 10.40
Endnu et billede.
Skrevet af: Mogens; E., 2. maj 2011 kl. 20.48
Prøv først at krasse lidt med en negl nogle steder ned af de visne grene. Er der grønt ved under barken er der liv. Modsat skal de visne grene skæres af nede til grønt ved, træet bliver lidt uharmonisk i opbygningen men det jævner sig med årene.
Hvis du ikke bor meget vindomsust, så fjern de to stolper. Hvis de bliver stående bevirker det at træet får en svag stamme om nogle år, og fjern også de små vildskud på hovedstammen. Det er ikke utænkeligt at de to elastikker har været for stramme så de har stoppet næring/vand tilførslen til de visne grene.
Skrevet af: Carsten R., 3. maj 2011 kl. 9.35
Det endte med at jeg skar grenen af. Kradsede lidt i den og den var ikke helt død. Der var stadig noget grønt derinde, men det meste var dødt. Det så meget mystisk ud. På det sted hvor jeg endte med at skære af var ca. den ene side død (se billede).
Er meget interesseret i at finde ud af hvad der er sket og hvad jeg skal gøre fremover.
Skrevet af: Carsten R., 3. maj 2011 kl. 9.36
Endnu et billede af resultatet
Skrevet af: Carsten R., 4. maj 2011 kl. 10.23
Er blevet enig med mig selv om at træet lider af bakteriekræft. Har derfor taget det op og vil købe en nyt snarest. Da jeg skar hovedstammen over var den brun i kanten hele vejen rundt i øverst oppe og grøn længere nede. Tror kun det var et spørgsmål om tid før hele træet ville gå ud.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.