Skrevet af: Pia Thomsen, 22. juli 2008 kl. 23.53
Jeg har en MEGET lille have, men kunne godt tænke mig et frugttræ.
Kan nogen give mig et par navne på frugttræer der ikke bliver højere end til 1. sal.
Skrevet af: Trolle, 23. juli 2008 kl. 7.19
Den var svær men på planteskolen fås noget der hedder ballerina træer. Det er frugt træer der faktisk kun består af en stamme men korte eller ingen side grene.
Hilsen Trolle.
Skrevet af: Mogens; E., 23. juli 2008 kl. 23.16
Til Pia...min nabo har et Ingrid Marie æbletræ som er podet på en dværgstamme, det er 25 år gammelt, giver godt med æbler og aldrig noget utøj og så er det kun 2 meter højt. Køb det i en planteskole.
Skrevet af: Boi Jensen, 26. juli 2008 kl. 14.29
Hej Pia
Du skal først og fremmest finde en sort, der er nem at have med at gøre i forhold til sygdomme, dernæst bør du finde ud af hvilken sort, du kan lide og så er det spisetidspunktet.
Eksempler på sunde sorter med ikke for kraftig vækst og gode at spise: Bøghs Citron – august og september, Filippa og Nonnetit Bastard – oktober til jul, Bodil Neergaard og Rød Kortstilk – efter jul.
Dernæst finder du ud af hvilken jordtype du har og om æbletræer på dværgstamme kan trives. Alternativet er en svagtvoksende sort og så holde størrelsen ved lige ved en årlig klipning i juli–august måned.
På sidste måde kan du holde et hvilket som helst træ i en størrelse, som du ønsker.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: KENN HENRIKSEN, 4. april 2009 kl. 9.43
Ønsker gode ider til fremstilling af gødning citrus-træer.
Skrevet af: Boi Jensen, 4. april 2009 kl. 18.49
Hej Kenn
Det giver ingen mening at fortsætte på et indlæg om dværgtræer, når du ønsker helt andre oplysninger. Derfor start et nyt emne og fortsæt derfra. Ellers får du ingen tilbagemeldinger.
Skrevet af: Ole Sørensen, 4. maj 2009 kl. 11.21
Hvilke frugtsorter kan man få som ballerinatræer
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.