Forum

Birkes

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 16. august 2003 kl. 21.04

Før jeg for første gang vover at høste birkes til brødbagning, vil jeg gerne have af- eller bekræftet, om de brugbare frø kommer fra opiumsvalmue eller fra kornvalmue.

Jeg mener selv at have forstået, at de kommer fra opiumsvalmuen. Men ældre bøger som Fremad's "Blomster på mark og i skov" påstår, at de kommer fra kornvalmuen. Og en søgning på valmue hos jer gav ikke noget om birkes.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 18. august 2003 kl. 20.17

Birkesfrø kommer fra opiumsvalmuen. Og nu er der lagt en artikel på Havenyt.dk om birkes. Det er en artikel af ingen ringere end Camilla Plum, og vi har fået lov til at bruge den her på Havenyt.dk. Den har tilbage i 1998 været bragt i Praktisk Økologi. Her finder man også en rigtig god opskrift på brød med birkesfyld – jeg har afprøvet den flere gange.

Artiklen kan man læse her:
www.havenyt.dk/artikler/559.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 7. marts 2014 kl. 2.58

Tak for den dejlige opskrift, skal det da i hvert faller lyde her fra. Jeg bagte det i gaar, og det smagte altsaa bare saa godt, saa det maa være mig tillade at sige tak.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Birkes«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Birkes

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider