Skrevet af: Jens J., 8. marts 2010 kl. 23.38
Er der nogen der har lyst til at bytte tomatfrø?
Jeg har indhandlet frø af ca. 30 forskellige tomatsorter. De fleste vil jeg prøve at have på friland for at se hvilke der klarer sig bedst.
Er der nogen der ligger inde med frø af nogle gode frilandssorter, eller andre gode sorter i mener jeg bør prøve (jeg har også et lille drivhus), så er jeg med på en bytter. Hvis i skriver jeres mailadr. kan jeg sende min frøliste med billeder og korte beskrivelser.
Skrevet af: Kenneth Mortensen, 10. marts 2010 kl. 6.03
hejsa hvis du vil prøve nogen særlig frø til billig penge så prøv
bjarnes frø og plante han har også til friland
der købe jeg og han har mange sjove
Skrevet af: Kasper Klausen, 10. marts 2010 kl. 10.04
kasper@klausen.mail.dk
jeg har vist lidt af hvert liggende :)
Skrevet af: Jens J., 10. marts 2010 kl. 21.26
@Kenneth
Det er netop hos bjarne jeg har købt de fleste af mine tomatfrø, så der er vi da enige. ;o)
Skrevet af: Søren S Duun, 11. marts 2010 kl. 11.48
Hej Kasper
I Sverige kan du også være heldige og finde nogle spændene sorter . Svenskerne har også en dygtig tomatdyrker ved navn Åke Trudsson, som har skrevet bogen "Odla tomater" .
Ham kan du også købe eller bytte frø med .
Eftersigende skulle han dyrke op til 250 forskellige sorter .
I Sverige findes desuden www.tomatklubben.se/ hvor det også er muligt at byttes sig til andre sorter . Herhjemme har vi frøsamlerne , der mest gør i de gamle sorter .
Lene Tvedegaard, forfatteren til bogen den lille røde om tomater, har også mange sorter og afholder hver år i høsttiden åbne dage i gartneriet Toftegaard hvor det er muligt at smage de mange sorter hun dyrker . Lenes adresse er Højskolevej 5, 4600 Køge tlf. 56217163 .
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 11. marts 2010 kl. 20.20
BILLIGE PENGE. Hvad pokker er dét. håp
Skrevet af: Jens J., 11. marts 2010 kl. 22.00
Hej Søren
Tak for henvisningerne. Det vil jeg kigge nærmere på.
Min mail adr. er forresten jcjessen "snabel-a" gmail.com hvis der er nogen der ønsker at skrive direkte i forbindelse med frøbytte.
Jens
Skrevet af: Jens J., 14. marts 2010 kl. 23.13
@kenneth
Så har jeg pakket dine frø, og sender dem med posten i morgen. God fornøjelse med dem.
Skrevet af: Jens J., 15. marts 2010 kl. 10.19
Hov! Ovenstående besked var ment til Kasper.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Bytte tomatfrø