Skrevet af: K. Bilde, 29. december 2016 kl. 13.47
Da jeg er ved at så frø af blandt andet Mammuttræer, (Sequoiadendron); Redwood, (Sequoia); Vandgran, (Metasequoia) og Sumpcypres, (Taxodium) har jeg ledt efter egnede slanke og dybe potter.
Jeg er faldet over disse Deepots: www.stuewe.com/products/rayleach.php og disse Cone-trainers: www.stuewe.com/products/rayleach.php
www.youtube.com/watch?v=IRNYml4eRp0
Imidlertid har jeg kun kunnet finde dem i USA..
Det bliver noget kostbart at få dem sendt, så jeg mit spørgsmål går egentlig på, om nogen kender til nogen tilsvarende, der kan købes i Danmark eller EU?
Skrevet af: K. Bilde, 29. december 2016 kl. 13.53
Jeg komvist til at indsætte samme link to gange, og fik ikke linket til Deepots med: www.stuewe.com/products/deepots.php
Skrevet af: Karna Maj, 2. januar 2017 kl. 11.17
Jeg har ikke set dem før, men de er rigtig praktiske til formål, hvor man kun vil så eller formere få ad gangen, da man kan håndtere dem enkeltvis. Også praktisk at de kan tages ud enkeltvis efterhånden, som det spirer.
Jeg ville prøve at sende linket til Bjarne Højlund - Bjarnes frø og planter. Han er sommetider frisk på at prøve at forhandle nye produkter. Men prisen er jo altid afgørende for, om det kan lade sig gøre.
www.barney.dk/kontakt-os
Eller efterlys andre på diverse fora/facebookgrupper, som er interesserede i at være med til at bestille et antal.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.