Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. november 2014 kl. 18.54
Hej
Åh nej, hvad har jeg dog trådt i? En stor sort plet og flere små - fra indgangsdøren og ud i køkkenet. Hm - tjære fra den nyasfalterede gade? Olie fra bilen? -Tabt og opløst lakrids? Pletterne blev hurtigt fjernet med opvaskemiddel og vand. Men i dag så jeg hvad det var: fugleklatter langs hele hækken. Fuglene havde mæsket sig med ligusterbærrene - og dem er der rigtig mange af endnu. Så sæt lige en ADVARSELSTAVLE inden I også træder rundt i klatterne. Godt man ikke længere har vasketøj ude på snoren.
Ingeborg
Skrevet af: Svend Høst, 22. november 2014 kl. 22.04
Gu´sikken noget ligegyldigt ævl .......igen , hvad har det med økologisk havedyrkning at gøre.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. november 2014 kl. 22.39
Hej Svend Høst
Det var en økologisk klat!
Ingeborg
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. november 2014 kl. 8.07
nej hækken var nok sprøjtet
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. november 2014 kl. 10.11
Hej
Næh - jeg sprøjter højst med regnvand - og tolerance på alle livets områder. Sure opstød kan man få neutraliserende midler imod.
Sorte pletter af fugleklatter på fine tæpper må bekæmpes med kemiske midler - f. eks. sulfo.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 24. november 2014 kl. 2.17
Konrad Lorenz beretter i sin (meget morsomme bog om), gåseklatter (fra vildgæs) på de ægte tæppper,, og at sangfugle efter fortæring af bær- har anbragt aldeles ufjernelige pletter på møblerne.
Okay- bogen er en ældre sag, men den er fortsat oplysende og meget meget morsom. "På talefod med dyrene".
Nu ved jeg så ikke om bogen er økologisk, men et godt humør er det nok!
Selv hopper jeg helt hinkerude mellem naboernes hønsehoveders hønseklatter, og kattenes efterladte døde dyr- om det er økologisk vides heller ikke. Hønsene æder jo kun på min grund- en del af tiden.
Så nej, det er nok heller ikke økologisk hønsemøg- skal jeg så samle det op? Hegne, så de og diverse overflyvende fugle heller ikke klatter på min dyrebare økojord? Hvad?!
Mvh
Tine- ironi kan forekomme.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. november 2014 kl. 8.17
har du slet ingen humoristisk sans ingeborg ??
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. november 2014 kl. 10.25
Hej - "den gamle gartner"
Jo Mogens. Det er jo netop det jeg har, men fordi jeg ikke kender dig - og ikke kender DIN form for humor, har jeg læst dit indlæg om at hækken nok var sprøjtet - som sarkastisk - ikke humoristisk. Havde du sat en :-) var den nok "fesen" ind!
Jeg håber at jeg har tolket dit sidste indlæg rigtigt.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. november 2014 kl. 10.29
...........og en lille ekstra klat - som Piet Hein har leveret - også på min matrikel: "Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt".
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 24. november 2014 kl. 17.01
Ingeborg.
Hvor kan man lære om de mærkelige nymodens tegn :-) f.eks. som mange bruger i dag. Det har vi gamle ikke lært i skolen.
En anden Mogens.
Skrevet af: Anja Egeriis, 24. november 2014 kl. 18.05
www.nikri.dk/sms/smiley.html
Når vi nu alligevel har gang i en tråd, der ikke har en dyt med noget som helst at gøre med haven...
Skrevet af: Mogens; E., 24. november 2014 kl. 21.17
Tak Anja, men du glemte lige C",) til sidst.
Skrevet af: Søren S Duun, 24. november 2014 kl. 21.23
Hel enig. Har lidt svært ved at se hvad man har ville med denne tråd.
Anja - Jeg kender ikke alle disse nymodens tegn . Så jeg holder mig til mine tilfældige punktummer og kommaer .
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. november 2014 kl. 22.14
Ja, ja, så gi'r jeg den een gang til for Prins Knud:
Min mening var at bede Jer med ligusterhække om at se jer for, hvad I træder I. Ligusterhækkene har usædvanligt mange bær i år, og det er nu fuglene kaster sig over dem - og kaster rundt med både bær og efterladenskaber. Vi har en lang ligusterhæk ved vores opkørsel og kan ikke undgå at træde i bær og klatter. Belært af dette ville jeg bare advare andre mod at træde på bær og klatter. Men jeg kan se, at jeg har trådt i spinaten :-).
Ps. Her på dette forum kan man ikke som i andre Fora indsætte smileys, så vi må taste dem selv. En smile smiley skriver man med
kolon= :, derefter en bindestreg = - og til slut en slutparentes = ).
Hvis man er sur, skriver man en indledningsparentes = ( i stedet for.
:-( Ked af at nogen ikke har forstået at denne tråd i høj grad har med have at gøre.
Ingeborg
Skrevet af: Anne Demant, 24. november 2014 kl. 23.28
jeg kan varmt anbefale, idet jeg selv er næn om mine gulve, brug af hjemmesko.
Så er det for så vidt ret ligegyldigt hvad man har trådt i.
:-) /Anne
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.