Forum

PVC profiler til Silver Line Drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 7. april 2005 kl. 11.00

Hej.

Jeg købte sidste år et drivhus – Silver Line 6'' x 10'' hos Herning Tømmergård, som jeg havde meget glæde af.

Desværre begyndte mine polycarbonatplader at rive sig løse under orkanen i januar, men jeg reddede dem alle. Det gik bare ud over nogle af de grønne pvc-profiler, der holder polypladerne på plads. Jeg regnede selvfølgelig med,at H.T. kunne skaffe dem jeg manglede. Desværre ser det ud til at de ikke kan skaffes. Er der nogen der ved hvor de kan skaffes eller kender til andre profiler, der evt. kan bruges i stedet.

med venlig hilsen
Erling Simonsen

1 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 8. april 2005 kl. 9.15

På nettet er det eget svært eller rettere sagt umuligt at finde ekstra profiler men der er en auktion på et RIAS silverline drivhus 6 x 10 – tænkte det måske var magen til dit.

Du skal så godt nok købe hele drivhuset(mindste bud 1200,–) og det var jo ikke det du efterlyste, men prøve at kigge på det. Linket kommer her:

www.giv1bud.dk/auktion/detaljer.do?id=101000030003

2 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 8. april 2005 kl. 9.55

Hej.

Tak for info, men jeg tør næsten ikke købe et sådant drivhus igen, hvor der ikke kan skaffes reserdele.

Så kan jeg stå i samme situation igen om et år.

med venlig hilsen
Erling Simonsen

3 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 8. april 2005 kl. 10.12

Herning Tømmergård er jo del af RÅD&DÅD kæden.

Prøv f.eks at søge i andre RÅD&DÅD byggecentre rundt omkring i landet.

I nedstående link kan du "måske" komme videre i din søgning, om ikke andet i forhold til telefonnumre på forskellige R & D centre.

Held og lykke med søgningen.

www.raadogdaad.dk/

4 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 8. april 2005 kl. 15.00

Hej igen.

Problemet er løst.

Jeg kontaktede Rias pr. email og forelagde dem mit problem. Fik en opringning fra een af deres medarbejdere. Det var ikke noget problem at få disse profiler. De ville ovenikøbet sende mig dem jeg manglede gratis.

Det kalder jeg for en god service (I modsætning til Tømmergården).

med venlig hilsen
Erling Simonsen

5 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim, 10. april 2005 kl. 20.44

Jeg har ligeledes købt dette drivhus og skal til at have det sat op. Har du nogen erfaringer med opsættelsen (gode & dårlige) hører jeg meget gerne gode råd inden jeg begynder.

mvh
Kim

6 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 11. april 2005 kl. 8.20

Hej.

Nej jeg kan nok ikke bidrage til det helt store. Jeg lagde mærke til at mine aluprofiler (dem der skulle samles, så drivhuset fik den rigtige længde) havde slået sig lidt, så drivhuset blev lidt skævt. Det bevirkede at nogle af pladerne på taget ikke kunne placeres rigtigt. Muligvis også fodi jeg ikke havde løsnet skruer og møtrikker tilstrækkeligt inden pladerne blev sat på. Det er ligeledes meget svært at trykke pvc-profilerne på visse steder. Man er nødt til at have en medhjælp, der trykker imod fra den anden side. Vejledningen er ikke for god og skal læses igennem mange gange for at forstå det, der skrives. (Det er bare min mening). En anden ulempe, som måske ikke lige har med selve opstillingen at gøre: Når det blæser lidt/meget buldrer pladerne (det kunne godt have noget med min opsætning at gøre, så når jeg får de nye pvc-profiler, vil jeg gøre mig lidt mere umage :-)).

med venlig hilsen
Erling Simonsen.

7 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 18. april 2005 kl. 12.00

Hejsa
Jeg har ligeledes købt dette drivhus og har monteret siderne og alu stellet, problemet er bare at mine plader til taget er alt for lange ogs de plader til siderne passer ikke. Jeg har købt det i jem og fix og skal ud og høre hvad de kan gøre. Er der nogle der ved hvem der forhandler silverline drivhuset, så man kunne kontakte dem pr. mail.

På forhånd tak

Lars

8 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim, 18. april 2005 kl. 12.19

Du kan evt. prøve info@rias.dk. Det er vist RIAS der har produceret drivhuset.

Er det medfølgende metal fundament tilstrækkeligt, eller skal jeg ud i at lave sokkel af lecasten eller lign.?

mvh
Kim

9 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim, 18. april 2005 kl. 13.06

Du kan evt. prøve info@rias.dk. Det er vist RIAS der har produceret drivhuset.

Er det medfølgende metal fundament tilstrækkeligt, eller skal jeg ud i at lave sokkel af lecasten eller lign.?

mvh
Kim

10 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 18. april 2005 kl. 22.58

Hej Kim
Det medflg. fundament er tilstrækkelig syntes dog de 4 jordspyd der medfølger er lige korte nok, så husk at støbe omkring dem. Jeg har selv bukket nogle jernspyd i skruestikken som jeg sætter ned over kanten på alufundamentet så burde det kunne klare lidt vind. Tak for mailadressen har dog fået den rigtige kasse polyplader nu. Var Dem som havde lavet fejlen, så nu kan indretningen begynde.

Lars

11 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 18. april 2005 kl. 23.05

Hej.

Jeg vil bare lige nævne, hvis vi får en sådan orkan som i januar, kan det næsten være ligemeget, hvor godt drivhuset er forankret. Jeg kunne se på mig hvordan det gav sig i alle aluminiumsprofilerne.

Hvis jeg ikke havde fået hevet polypladerne af, var drivhuset simpelthen blæst skæv.

m.v.h.

Erling Simonsen

12 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Simonsen, 18. april 2005 kl. 23.08

Nåja, jeg skulle selvfølgelig også have skrevet: Hvis der kommer noget lignende vejr, vil det være meget påkrævet at tage polypladerne af inden.

m.v.h.

Erling Simonsen

13 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 19. april 2005 kl. 0.17

Ja nok en god ide, tak for tippet. forsikringsselskaberne forlanger at fundamentet skal være støbt fast eller forsvarligt forankret til trykimpræg. træ.

Lars

14 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim, 4. maj 2005 kl. 13.07

Har nu samlet drivhuset. Det tog 2 personer med hænderne skruet godt på, 14 timer (incl. at lave fundament på trykimprægneret træ med stolper)Det er ikke lykkedes os at få drivhuset lige, så de fleste tagplader sidder skævt i bunden hvilket bevirker at det er piv-utæt... Har forsøgt med at løsne alle skruer osv... Regner med at løse det ved at skrue pladerne fast til aluprofilerne.

Generelt vil jeg sige at jeg ikke igen vil købe det samme drivhus, men i stedet hellere bruge et par tusinde mere for et mærkevare drivhus i glas. Dette vil man også kunne købe tilbehør (hylder etc)til, hvilket jeg ikke tror man kan til Silver Line.

15 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 4. maj 2005 kl. 20.48

Hej Kim
Rart at høre at det er samlet, vi havde også problemer med at få tagpladerne til at passe, men vi klarede det ved at løsne alle skruer og møtrikker og spænde til efterhånden. Men jeg ville også godt se producenten samle det på 3–4 timer som det fremgår af kassen(umuligt) Nå men held og lykke med tomaterne mv.

Lars

16 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni, 3. juni 2005 kl. 13.25

Hej
Til Jer der har et silver line drivhus vil jeg bare fortælle at mit lage sig ned sidste år da vi havde stormvejr.

Vi byggede gavlene op med tjern (tror nok det hedder sådan)og så har det fået silicone i kanterne hvor glasset ligger, med gør det ikke for godt, det bliver for tæt.Jem og fix har lidt tilbehør til dette drivhus.

Held og lykke.

17 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Andersen, 17. juni 2005 kl. 17.24

Hej!

Jeg har ligeledes købt et 6,3 m2 drivhus i Jem & Fix. Ud over at J&F ikke ved noget om de produkter de sælger, er der heller ikke meget hjælp i den medfølgende monteringsvejledning. Flere steder er der byttet rundt på varenumre, andre steder er der bare dårlige danske oversættelser.

Jeg havde de samme problemer med at isætte plastplader. Sidepladerne virkede som om de var for smalle og den sidste tagplade er for bred, hvilket gør at denne plade ikke kan slutte til i bunden.

Dette drivhus skulle koste 999 kr og ikke 3x så meget.

18 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erna, 15. april 2006 kl. 16.28

Hej!

Jeg har lige samlet et silverline drivhus af dem på godt 6 m2 og det gør jeg aldrig mere, da jeg syntes at de grønne lister er forfærdelig svære at få sat på. Monteringsvejledningen kan man vist godt kalde for monteringsvildledningen, da jeg ihvertfald syntes at den er svær at forstå. Men efter meget møje og besvær lykkedes det at få det samlet – nu er jeg så bare spændt på om drivhuset flyver væk, når der kommer en storm ;-).

19 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Holm-Jensen, 22. april 2006 kl. 10.29

Hej

Kan en af Jer der har et Silver Line drivhus, ikke forbarme sig over mig, og sende mig en kopi, evt. på mail, da jeg jo selvfølgelig sidste år næsten blev færdig og nu har forlist min samlevejledning.

Mail: holm-jensen@hotmail.com.

Med venlig hilsen

Lisbeth Holm-Jensen

20 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Holm-Jensen, 22. april 2006 kl. 16.51

Hej igen

Efter intensiv eftersøgning i alle tænkelige og utænkelige rum, fandt jeg endelig min samlevejledning, så ovennævnt er aflyst.

Venligst

Lisbeth Holm-Jensen

21 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria-Christina, 25. maj 2006 kl. 21.44

Hej
jeg har også købt et silverline drivhus, og glæder mig da til at se om det kan lykkes at få det samlet. Jeg har dog ingen manual og vil derfor høre om nogle af jer har gemt jeres? bedste hilsener
maria-christina
ps mon der er forskel i vejledningen mht. størrelser? mit drivhus er 6 x 10

22 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Stauner, 7. september 2006 kl. 20.39

Jeg har i dag d.7.9.06 forsøgt at købe et Silverline drivhus hos jem og fix i Roskilde. Det var en meget dårlig oplevelse da ekspedienten aldeles manglede evner for at hjælpe kunder. Først oplevede jeg at han talte meget nedsættende til en anden medarbejder og da jeg endelig kunne komme i kontakt med ham kunne han ikke hjælpe mig med at køre varen ud til min bil når jeg ikke selv havde hentet en vogn til at køre det på.(jeg er gangbesværet og bruger stok.

Jeg KAN KUN ANBEFALE ANDRE IKKE AT HANDLE I JEM OG FIX i Roskilde da de også har sparet smilet og hjælpsomheden væk.

Erik Stauner

23 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Berg, 30. december 2006 kl. 13.23

Hej

Kan se at Jem&Fix igen annoncerer med Silverline Drifthus på 6,04m2. Er det samme model, som ovennævnte, hvor der stort set er problemer over hele linien. Det hjælper det måske mindre at prisen er overkommelig.

24 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Hess, 7. januar 2007 kl. 15.32

Jeg surfede lidt rundt idag og faldt over diverse indlæg omkring drivhuse. Undertegnede arbejder hos Rias og vil gerne give udtryk for at vi hos Rias gerne hjælper køberne af drivhuse med den service, råd og vejledning der måtte være nødvendig.

Der kan forøvrigt købes div. hylder til drivhusene

25 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 13. januar 2007 kl. 10.48

Det ville da være forfærdelig dejligt. Kan du ikke så fortælle mig hvad jeg gør ved mit drivhus der stille og roligt skiller sig ad. De grønne stænger er blevet stive og falder ud så vinduerne løsner sig og de dur kun en gang så du kan ikke sætte vinduerne i igen

26 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 14. januar 2007 kl. 16.33

Hvem i alverden kan drømme om et drivhus på 6m2.

Drømme skal være mere alvorligere end som så.

25–50 m2 er drømme der er værd at opfylde.

De koster kun en brøkdel af en Berlingo.

Men hvad-idag er hvad du putter i munden mindre værd end hvad du bruger i solcenteret eller hvad du bruger på et par Jeans.,-de lærer det nu nok efterhånden, som de lærer at vente på behandlingsgarantien.

Lilium

27 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria-Christina, 15. januar 2007 kl. 20.07

Ja, også jeg ville blive super glad for en løsning på de dumme grønne stænger som falder af for et godt ord, og som er blevet vind og skve af sommervarmen. Er der nogen som har en løsning?

28 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 16. januar 2007 kl. 8.49

Jeg er bange for at vores drivhus er dømt til skrot. Den megen blæst her i weekenden har netop ødelagt mit også selv om de reklamere med at "glassene" ikke kan gå i stykker. DET KAN DE GODT. Og de grønne stænger dur kun en gang, er forbandet svære at sætte i uden vold. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra producenten, særlig da jeg ikke er den eneste som klager over deres produkt.

29 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Holm-Jensen, 13. marts 2007 kl. 12.50

Jeg kan kun tilslutte mig Gitte Larsen.

Vores drivhus, som vi kun nåede at samle delvis sidste sæson (manglede gavlene) blæste op i vores hæk under stormene, og bagefter, da vi havde fået det forankret, begyndte det at sne, så det har vendt taget helt indad, og diverse alulister og "ruder" er fuldstændig bøjede og i stykker. Så der er vist også kun en ting at gøre, det er at skille resterne ad, og så køre hele møjet på lossepladsen.

Et noget dyrt bekendtskab, et par tusser og ingen nytte overhovedet!

Surt

30 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 22. marts 2007 kl. 17.57

Mangler stadig RIAS på banen. Her er deres adresse hvis nogle skulle få lyst til at skrive til dem.http://www.rias.dk/page13.asp
Har selv lyst til at sende dem nogle pæne billeder af mit "drivhus"

31 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Holm-Jensen, 22. marts 2007 kl. 18.11

Ha, det kan i godt spare jer, jeg skrev til dem for snart 2 uger siden og har ikke fået svar endnu.

Lisbeth Holm-Jensen

32 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 22. marts 2007 kl. 22.31

Hejsa alle jer polycarb. drivhus elskere! Har selv et af samme model og har haft det i 3 år, har da kostet mig et par ruller gaffatape under diverse storme. Løsningen er at bruge en klar bygningssilicone og fuge rundt ved alle de grønne lister så de sidder fast i aluprofilerene, herefter er der altså ingen problemer. Håber det vil hjælpe.

Lars

33 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 24. marts 2007 kl. 8.10

Tak for tippet. Har selv tænkt på det og det er åbenbart brugbart. Måske skal forbrugerstyrelsen på banen når nu vi er så mange med dårlig erfaring. Det jo egentlig for nemt at RIAS kan slippe så let.

34 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Søegaard, 25. marts 2007 kl. 23.17

Jeg føler med jer.

Havde i dog bare givet et par tusser mere og fået et Juliane drivhus på en 8, 10 eller 12 m2 med godt gammeldags glas i havde i været fri for alle de problemer.

Huset er dansk produceret og der kan fås alt muligt tilbehør til det.

Vi købte et 12 m2 for 3 år siden, med 3 mm glas, og der har overhovedet ikke været problemer.

Orkanen i januar 2005 mistede vi 60 m2 tag på laden, men drivhuset skete der intet med.

Stormen vi havde fornylig skete der heller ikke noget, hverken på ejendom eller drivhus.

Glassene er limet i hvilket gør huset meget stift, og soklen er solidt forankret.

Det skal tilføjes at vi bor ca. 3 km fra vesterhavet, så når det blæser er det noget der vil noget.

Hilsen og mange venlige tanker
Henning Søegaard

35 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Astrup, 6. april 2007 kl. 17.17

Hej alle

jeg har haft mange af de samme oplevelser som jer andre, med det kære drivhus som er blæst omkuld.

Jeg havde en anelse om at det var knap så godt produceret, men troede bare at jeg var umulig til at sætte det op.

Nu har jeg anvendt soklen og lavet et skelet af træ og så anvendt de "ruder" som ikke var blæst i stykker.

Jeg mangler dog 5 stk. ruder og jeg vil derfor høre om der er nogen af jer som har tænkt sig at skrotte sit Silver Line drivhus og om jeg evt. måtte "arve ruderne".

Skriv venligst på min mail: fam.astrup@os.dk.

mvh
Morten

36 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 7. april 2007 kl. 14.16

Jeg har et gammelt Lito Driv af aluminium/glas, som var på grunden da vi købte huset. Jeg skal have skiftet nogle knuste ruder i taget samt lagt de øvrige tagglas om, da de er skredet lidt.

Jeg har ingen erfaring/samlevejledning og vil derfor gerne høre andres råd:
Jeg ønsker ikke at bruge solikoneklæber til glasset – helst en form for gummi el. anden liste – er der en der har et godt råd? (50 m gummisnor er perfekt, men koster kr. 12 pr. meter!)
Mvh Pia

37 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 9. april 2007 kl. 23.17

Jeg har netop købt og samlet et Halls Supreme 9,8 kvm drivhus. Fint drivhus, men i regnvejr drypper det ned allevegne indvendigt. Samlingerne ligger fint ind over hinanden og gummilisterne sidder fint under glassene.

Er der nogen der har en ide til hvordan vi slipper for regnvejr inde i drivhuset?

Mvh Søren

38 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Erik Skov, 23. april 2007 kl. 12.55

Hej, savner en del alu-profiler til mit silver line drivhus, efter stormene i vinter. Drivhuset eksede, da der ikke var nogle skråstivere til at tage trykket fra blæsten og de grønne profiler som vinduerne er gjort fast med kunne ruskes løs, hvorved stivheden i drivhuset forsvandt, når vinduerne er blæst ud. Håber der er nogle der har lidt reservedele til en reparation af min drivhus?

39 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Erik Skov, 23. april 2007 kl. 13.08

Hej, glemte at oplyse model 6 x 8

40 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Astrup, 23. april 2007 kl. 19.39

Hej Alle med Silver Line

Jeg har tidligere efterlyst nogle ruder til mit drivhus.

Det kan godt afblæses med en god historie.

Jeg tog ud til den lokale Jem & Fix og opsøgte butikschefen og fortalte hvordan mit drivhus havde (ikke havde) klaret stormen og at jeg nu manglede fem ruder. Det kunne han da let afhjælpe det problem. Han bestilte 5 stk. ruder til mig som blev leveret på min adresse 5 dage senere.

Hva bedre var at det var kvit og frit – ganske gratis.

Så mangler I tilbehør/reservedele til jeres Sliver Line kan I bestille det i den lokale Jem & Fix.

Til Svend Erik Skov:
Jeg har alle mine alu-lister til at ligge her endnu, jeg har lavet et træskelet i stedet. De er godt nok på vej på lossepladsen, men du må gerne få dem.

Jeg bor mellem Hadsund & Aalborg hvor de kan afhentes, hvis du har lyst.

Altenativt så hør i Jem & Fix...

mvh
Morten Astrup

41 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Erik Skov, 23. april 2007 kl. 20.10

Tak til Morten Astrup. Jeg bor i Nordborg, men har famile omkrig Skive og ville derfor gerne have en adresse af dig? Vi kan så ses engang!

Min mail adresse er, skoverik@danbonet.dk

42 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Jeppesen, 5. august 2008 kl. 23.03

Jan. Jeg Har Også Købt Et Silver Line Drivhus.

Og Har De Same Problemer Som Dem Jeg Har
Læst Her.

Men Jeg Har Løst Problemet Vet At Sætte 6 Skruger
I Hver Plade.

Fårevejle St Den 5–8–08

43 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Kristensen, 29. august 2008 kl. 8.17

Jeg købte et Silver Line drivhus for 4 år siden i Jem & Fix, vi så først sat det op sidste weekend, da jeg opdagede at de grønne profiler til vinduerne ikke var med. Havde først fat i Jem & Fix, hvor vi fik nogle glasklemmer, men de kan ikke bruges. Nu har jeg haft ringet til Rias 2 gange, men de sagde de ikke har haft tid til at kigge på lageret, jeg vil prøve at ringe igen senere i dag, hvis jeg ikke kan få de grønne profiler, regner jeg med at vi bruger noget silicone til at sætte vinduerne på plads. Eller er der nogle andre forslag.

44 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 21. februar 2009 kl. 19.05

Hej jeg har fået et silver line 6 x 8 i fødselsdags gave det er produserret af palram i Israel er det det samme som det i har fra Rias det jeg har er med skråstiver i sider og gavle og tag jeg har tænket mig at lime alle ruder med sillikone til ramen og de grå lister til ruder og rame så håber jeg det holder til blæsten her i vestjyland

45 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 21. februar 2009 kl. 20.23

Det skal såmen nok være det samme, så held og lykke med at samle det og husk godt med silikone for vinduerne er ca 1 mm for små og passer ikke i rammen

46 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 1. marts 2009 kl. 21.57

Hej jeg har i dag samlet mit silver line drivhus det to mig 6 timer at samle det det var en udmærket samle vejlening der er med og alle dele paser finet samen vinduerne passer finet i profilerne de har fået sillikone på profilerne og på låse listerne det virker stabilet når alle skråstiver og bolte er spændt den er skruget fast på en sokel af lekablokke på 70 CM så jeg troer det bliver hvor det skal

47 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janet Stundsig, 22. marts 2009 kl. 15.11

Ush, jeg har så sent som i formiddags været oppe i Jem & Fix, Helsingør og købt et Silver-line drivhus til mit lille kolonihavehus.

Nakkehårene rejser sig, når jeg læser alle de negative indlæg, og er lige ved at fortryde mit køb.

Men jeg håber, at jeg er ligeså heldig som Søren, der har skrevet det sidste indlæg.

Og så må jeg ha'købt mig et par tuber silikone

PS. Personalet i Jem & Fix, Helsingør var meget hjælpsomme på trods af stor travlhed og mangel på personale pga. sygdom.

48 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janet Stundsig, 22. marts 2009 kl. 15.11

Ush, jeg har så sent som i formiddags været oppe i Jem & Fix, Helsingør og købt et Silver-line drivhus til mit lille kolonihavehus.

Nakkehårene rejser sig, når jeg læser alle de negative indlæg, og er lige ved at fortryde mit køb.

Men jeg håber, at jeg er ligeså heldig som Søren, der har skrevet det sidste indlæg.

Og så må jeg ha'købt mig et par tuber silikone

PS. Personalet i Jem & Fix, Helsingør var meget hjælpsomme på trods af stor travlhed og mangel på personale pga. sygdom.

49 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 22. marts 2009 kl. 15.44

Jeg ønsker dig held og lykke med opsætningen, men gør det ikke i blæsevejr. Skriv gerne tilbage så vi kan høre om din kamp:-)
Jeg kan lige fortælle at mit drivhus efterhånden har skildt sig ad og der er mange løse skruer, så det er muligt at i andre skal gå dem efter

50 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janet Stundsig, 22. marts 2009 kl. 16.07

Det med de løse skruer, bekymrer mig ikke så meget – efterskruer mine havemøble hvert forår.

Men muligvis kunne man finde et en eller anden form for lim, skruerne kan "smøres" med, ligesom den lim, man får med til saml-selv møbler fra f.eks. Ikea.

Har samlet adskillige møbler, hvor "træ-dutte-lutterne" skulle ha'lim, for at samlingen forblev stabil.

Muligvis findes der noget tilsvarende?

51 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janet Stundsig, 22. marts 2009 kl. 16.08

Det med de løse skruer, bekymrer mig ikke så meget – efterskruer mine havemøble hvert forår.

Men muligvis kunne man finde et en eller anden form for lim, skruerne kan "smøres" med, ligesom den lim, man får med til saml-selv møbler fra f.eks. Ikea.

Har samlet adskillige møbler, hvor "træ-dutte-lutterne" skulle ha'lim, for at samlingen forblev stabil.

Muligvis findes der noget tilsvarende?

52 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Fohlmann, 16. april 2009 kl. 11.38

Man burde have RIAS til at tilbagekalde disse drivhuse og give en form for erstatning.

53 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 16. april 2009 kl. 12.02

De lader til at være ligeglad. Desværre kan jeg sætte billeder ind her på denne side, så kunne i se hvordan det ser ud

54 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 16. april 2009 kl. 18.28

Hej jeg har endnu ikke haft problemer med mit silverline drivhus jeg har ingen løse skruer eller ruder i kan se billeder på min hjemeside

www.123hjemmeside.dk/E-L-Sorensen

55 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Fohlmann, 16. april 2009 kl. 18.42

Kan ligesom ikke genkende det drivhus, som vi er mange der har/har haft problemer med. Må være en nyere model – ud fra de billeder der er på din hjemmeside.

56 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 16. april 2009 kl. 22.30

Det er bestemt ikke af samme type. Der er ingen grønne lister som skal holde glas på plads. Har nok kostet noget mere end 1800 kr.

57 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Fohlmann, 17. april 2009 kl. 8.31

Hej Gitte.

Du nævner nogle grønne lister, som skal holde "ruderne" på plads. Til mit drivhus har der ikke været grønne lister, men noget gråt "slatværk".

Blot for en sikkerheds skyld, så taler jeg om Silver Line E.Z 6'X 10'Drivhus.

Måske skulle vi forsøge at samle dem der har/har haft samme
type, og som er løbet ind i problem med, at "ruderne" har haft et skævt mål, og at listerne ikke har været i stand til at holde samme på plads, hvis man iøvrigt har kunnet få dem monteret.

58 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 17. april 2009 kl. 18.13

Hej Stribonit og Gitte, mit silverline drivhus er købet i jem&fix til 1995,00 det har også grå lister til at holde ruderne fast med som skrevet tidligere tog det mig 6 timer at sætte det op jeg har lagt et billede af forsiden til min samle vejledning på min hjemeside så kan i se om det er det samme drivehus mit er købt i november 2008

59 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Agnete, 18. april 2009 kl. 11.17

Hej! Købte mit Silverline drivhus for 5 år siden – introduktionstilbuddet, men det er først nu efter at have bygget hus, carport osv at jeg er kommet til drivhuset. Et mareridt! Jeg genkender alle problemerne nævnt her. Men jeg kan se, at både model og ikke mindst monteringsvejledningen er forbedret! Nu skal man ikke gætte sig til så meget...

Mit største problem er at få det hele i lod og vinkel, hvilket er forudsætningen for at ruderne passer. Det jeg plejer at gøre med brædder og skruetvinger dur ikke her, da man nemt deformerer de spinkle profiler. Tips modtages gerne!

60 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 18. april 2009 kl. 16.05

Hej Agnete! hvis det kan hjælpe dig kan du få en kopi af min samlevejlening hvis du har en E-mail jeg kan sende den til: jeg gjord som den beskriver det tog mig 6 timer at samle det uden brug af brædder og skrugetvinger, sæt bundramen på plads først også sæt hjørne stolperne på også følge vejleningen og alle ruder passer.

61 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Fohlmann, 18. april 2009 kl. 16.16

Vil i ikke godt lige anføre den korrekte betegnelse for det drivhus som i har kommentarer til.

Sørendsens er en anden type, end det vi er mange der har problemer med SILVER LINE E.Z 6'x 10'. Der er fem "vindues" partier på siden, hvilket nok gør, at huset er sværere at få i "vatter".

Det synes ikke rimeligt, at man skal bruge et antal tuber selicone, for at få "vinduerne" til at sidde fast. Jeg har den opfattelse, at der er tale om en fejlkonstruktion, som er bygget i ualendet, og som ikke står mål med de danske krav om kvalitet. Men forløbig – god weekend.

62 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Agnete, 18. april 2009 kl. 23.20

Kære Sørensen og Stribonit. Mit drivhus hedder bare "plantin Silver line Drivhus 6'x 10'". I dag har jeg konstateret, at dele af drivhuset er fejlkonstrueret – selvom jeg med hjælp fik gavlen i lod, kunne de spidse ruder ikke sættes i. Så det er vist bare til genbrugspladsen. Eller reservedele, hvis nogen mangler. Den nye samlevejledning kan i øvrigt downloades fra Rias'hjemmeside.

Det er i det mindste ikke vejret, der hindrer opsætning! God søndag!

63 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 19. april 2009 kl. 7.56

Tja'Jeg mangler vinduer. Selv om de reklamere med at plastvinduerne ikke kan gå i stykker, så er ikke mindre en 3 gået i stykker. Hvor i landet bor du? Jeg er fra Kolding. Hvis nogle gerne vil se hvordan mit drivhus så ud efter et lille blæsevejr så skriv lige til min mail: landmark.larsen@stofanet.dk
så sender jeg billeder

64 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik N., 23. april 2009 kl. 10.40

Jeg har købt mit silverline drivhus 6 x 8 i jem&fix.

Det tog mig sammenlagt 10 timer at få det monteret, og jeg var alene om det. Når det er færdigmonteret virker faktisk meget stabilt.

Ikke alle vinduerne passede 100%, men når man efterfølgende fæstner de grå lister, sammen med bygnings silicone, så er jeg ikke i tvivl om at det holder rigtig fint.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at efterspænde alle skruer og møtrikker årligt, men det hører vel med til alm. vedligeholdelse.

Jeg er godt tilfreds med produktet.

65 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 23. april 2009 kl. 16.52

Tror det er en forbedret udgave da jeg har grønne lister. Synes stadig ikke det er i orden at man skal sætte vinduerne i med silicone for at vinduer ikke flyver ud. Alle vinduer i mit drivhus er 1 mm for små og passer derfor ikke sammen med de grønne profiler

66 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Mathiasen, 2. maj 2009 kl. 22.22

Vi har lige i dag samlet et Silver line drivhus.

Fire mand ti timer med div. pauser.

Det er det dummeste jeg nogen sinde har købt.

Det er næsten komplet umulig at sætte vinduerne i, og listerne springer op hele tiden. sidder med smadrede finger og en rigtig træls fornemmelse af at havde smidt 2000 kr. ud af vinduet.

67 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Larsen, 3. maj 2009 kl. 12.47

Så har du blot haft samme oplevelse som mig. Rigtig ærgeligt
:-(

68 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Mathiasen, 3. maj 2009 kl. 17.53

Har lige været forbi min kollonihave hvor det forhadte drivhus står, kan blot konstatere at det er piv utæt vandet pibler ned ved vinduet og ved sidevinduerne, samlingerne på soklen kan heller ikke holde vandet ude

69 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kock Sørensen, 4. maj 2009 kl. 8.24

opj@opj.dk er mailadressen på et drivhusfirma lidt uden for Odense. Der har jeg bestilt forskellige løsdele til et Silverline drivhus og fik en meget venlig betjening, da jeg var der forleden. Hjemmesiden hedder www.halls.dk.

Eva

70 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 19. maj 2009 kl. 7.39

Hej jeg vil lige hører om jers silverline drivhuse stadig står op efter den megen blæst vi har haft mit har ikke taget skade det står som da det blev satop det har ikke givet sig nogen steder så jeg er godt tilfreds med mit, som er et palram silver line 6 x 8 fra jem&fix

71 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Mathiasen, 22. maj 2009 kl. 23.08

Så er du heldig... Fire dage på soklen og tre tagplader er blæst af og gået itu...

Det er nu samlet med gaffatape.

Skrev til Rias som beklagede meget, og lovede at sende nye ruder,,, men de skrev aldrig tilbage efter de havde fået navnet på modellen

72 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 23. maj 2009 kl. 9.44

Hej jeg troer jem&fix sælger flere forskellige fabrikater under navnet silver line, så det er måske derfor de ikke skrev tilbage fordi det ikke er et de har lavet, jem&fix må kunne sige hvem der har lavet det, eller skafe nye ruder til dig, du kan se min på min hjemeside linket er her på siden der er nye billeder.

73 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Mathiasen, 24. maj 2009 kl. 9.21

Nej det er et Rias har lavet... Det har de erkendt hos Rias, venter bare på svar på de ruder de lovede at sende kvit og frit...

Alt tar tid :-)

74 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Larsen, 9. juni 2009 kl. 9.49

Jeg har fået samme model, som det Sørensen har, i farsdagsgave.

Jeg bestilte et 6"x8" men fik et 6"x10" uden mer pris :D, om formiddagen samlede jeg alle aluprofiler selv og om eftermiddagen kom 2 venner for at hjælpe med vinduerne.

Her havde vi ikke problemer med, at vinduerne var for små, men vi havde et lille problem, vi kunne bare ikke trykke de grå lister på plads, lige indtil vi kom til at se på vinduerne, de var en lille smule skævt skåret/klippet, det løste vi med en saks.

De lister, der nu holder vinduerne, sidder så godt fast, at de næsten er umulige at afmontere, der er ikke brugt andet end det der fulgte med og må sige jeg er godt tilfreds med at drivhuset, da jeg fik det for 1895.- kr.

Postive sider: Samlings vejledning var rigtig god, er tæt og virker meget stabilt, efter alt er spændt.

Samt jeg slipper for glasskår, hvis søn kaster en sten.

Negative sider: ½ min til brug på klip af 2 hjørner på hvert vindue, ca. 3–4 mm klippet af for at de kunne være mellem profilerne, fik ømme tommelfingre da jeg satte listerne på, de skal sige klik inden de er på plads.

Alt i alt er jeg meget tilfreds: Det ser pænt ud, kan skilles igen uden problemer, da jeg ikke har brugt sillicone.

Det eneste jeg vil købe ekstra er nu en automatisk vinduesåbner, så det er lidt nemmere at styre temp. i drivhus.

75 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Fohlmann, 9. juni 2009 kl. 9.56

Hej Karin. Hvilken mailads. har du brugt til RIAS.

Jeg har for lang tid siden rejst problematikken overfor dem, men fik aldrig et svar.

76 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Mathiasen, 12. juni 2009 kl. 20.57

Hej Kurt...

Jeg sender dig lige den første tilbagemelding, der er både adresse og telefonnummer...

Det skal så lige siges at efter tre mails og tre uger svarede han tilbage at jeg ikka havde oplyst ham om mærke og nummere på de defekte ruder, hvad je havde gjort...

Jeg har nu sendt ham ny mail med numre og mærke sender en
ny mail hver uge, men han har endnu ikke svaret.

–

– Original Message –
From: Martin Johansen
To: karin@mathie.dk
Sent: Thursday, May 07, 2009 10:09 AM
Subject: RIAS – DRIVHUS

Kære Karin

Vi er kede af den oplevelse du har fået med drivhuset.

Hvis du har mulighed ud fra din brugevejledning og oplyse os nr. på de dele du står og mangler

Vil vi gøre et forsøg på at fremsende disse til dig, gratis.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen / Best Regards

–

Martin Johansen

Intern sælger, Byggeri

RIAS A/S

Industrivej 11

DK-4000 Roskilde

Dir. tlf. + 45 46 77 00 47

Tlf. +45 46 77 00 00

mjo@rias.dk

www.rias.dk

77 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 5. juli 2009 kl. 11.52

Jeg har lige købt og monteret et 6 x 10 SilverLine sat ovenpå fliser hvori det er forankret med nogle solide skruer. Jeg fik også lidt ømme fingre af at montere profilerne men det må man jo tage med :) Vi var to mand og profilerne drillede lidt i starten men efterhånden fik vi taget på det og så synes jeg egentlig det var meget let at samle. Der var lige to plader der skulle skæres lidt til, det var det hele.

Vi kom til at bøje den ene pvc profil lidt så jeg vil da lige prøve at kontakte RIAS omkring at få fat i en ny.

Mht. tilbehør til drivhuset kan jeg se at i hvert fald Jem & Fix i Assens har en del drivhustilbehør til SilverLine bl.a. skyggenet, hylder, kroge der kan "skrues" i skinnerne og bruge til at holde skyggenet eller til opbinding af planter. Aut. vinduesåbning, vandingssæt osv har de også.

Eneste minus jeg kan nævne ved mit var at ugen før og ugen efter jeg valgte at købe det blev prisen sat ned med 300 kr. :(

Jeg har efterfølgende købt en dåse skyggepasta til at blande op med vand da solen jo har været ret hård på det sidste og bl.a. kostet en af mine chiliplanter livet :(Det er nu malet på siderne mod sydøst/syd/sydvest hvor solen er hårdest.

78 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 3. november 2009 kl. 11.19

Hej jeg vil lige hører hvordan det går med jeres silver line drivhuse nu hvor det er blevet efterår mit står endnu efter et år og vi har haft en god høst af agruk og tomater og kryder urter og salat fra drivhuset i år

hilsen Sørensen

79 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 7. april 2014 kl. 20.11

Hej jeg vil lige hører om i stadig har jeres silver line drivhus?
jeg har stadig mit og det er blevet brugt hvert år, det har ikke taget skade i storm eller orkan, det eneste der er, er at det ikke er stører, jeg har i år skiftet fra kapilerkasser til fast jord bed håber at det bliver godt

hilsen Eli

80 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 4. april 2015 kl. 10.57

Hej jeg har nu monteret et ekstra vindue i mit silverline drivhus
det har givet mere velsmagende tomater at plante dem i bed med vandlet vandings anlæg i stedet for kapilerkasser

81 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 4. april 2015 kl. 10.58

ny tag vindue

82 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 4. april 2015 kl. 11.00

et billede mere udefra

83 af 83 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 4. april 2015 kl. 11.01

dryppindene

Nyt svar til emnet »PVC profiler til Silver Line Drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > PVC profiler til Silver Line Drivhus

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider