Skrevet af: Maria D., 2. juli 2011 kl. 18.51
Hej alle I kloge havemennesker :)
Jeg har 4 ananaskirsebær planter som vokser fint opad og nu er begyndt at sætte sideskud.
Problemet er nu at de ældste af dem er begyndt at gulne i de nederste stor blade, én af dem har ligefrem stor hvide skjolder som næsten ser ud til at være gennemsigtige, som om den er ved at gå i opløsning. De står alle op ad en mur med sol på om formiddagen og sen eftermiddag. Jeg tænker at de måske står i for direkte sol?
- nogen der har erfaring med dette?
mvh. Maria
Skrevet af: Lilium J., 3. juli 2011 kl. 15.59
Det kunne være meldug.
Får de nok vand ?
De kan normalt klare alt den sol det skal være, men det kunne være at de mangler vand opad en husvæg hvis du ikke selv vander dem.
De har iøvrigt et ikke særligt udviklet rodnet tidligt på sæsonen, så jeg vander mine næsten dgl.
Skrevet af: Maria D., 3. juli 2011 kl. 16.31
Hej Lilium,
Tak for bud, som jo u-værgeligt bliver efterfulgt af en den spørgsmål :)
De får vand dagligt og de står i potter der skulle være store nok, så det kan ikke være det. Meldug? er det en sygdom? og hvordan klare man lige det?
Det er kun de nederste store blade, skal jeg klippe dem af?
mvh. Maria
Skrevet af: Susan Nilsen, 9. juli 2011 kl. 10.34
Jeg har nøjagtig samme problem med min Ananaskirsebær.
Den har mange blomster og frugter og pludselig er nogle af bladene begyndt at blive gule og alle blade har fået mange små hvide pletter, jeg syntes ikke det ligner meldug, men nærmere selve bladet der skifter farve. Nu er den begyndt at tabe sine bær, de er stadig grønne. Jeg har også givet den vand næsten daglig. Kan det være for meget vand?
M.v.h. Susan
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2011 kl. 11.36
Det er generelt svært at svare på den slags spørgsmål uden at kunne se planten - har du mulighed for at lægge et billede ind?
Skrevet af: Kirsten Hansen, 1. august 2017 kl. 14.54
Hvide pletter på ananaskirsebær
Skrevet af: Jens Idskov, 12. juni 2020 kl. 17.53
Min første og ene plante er også ved at få gule blade og miste frugter, hvor skærmen er gul og frugten grøn og frisk.
Vandes dagligt sammen med tomaterne og får samme drivhusgødning.
Vedlagt billede.
M.v.h. Jens
Skrevet af: Svend Høst, 12. juni 2020 kl. 20.53
Total overvandning.......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Mine Ananaskirsebær får gule blade