Forum

Blåbær eller ej

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 17. april 2021 kl. 19.14

Jeg har plantet et pr blåbærbuske (amerikanske) for nogle år siden. Det virker til at de har fået en masse skud nedefra, men bladene på disse skud er grønne. Farven på grenen er også anderledes end blåbærplantens grene. Bær jeg klippe dem væk?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 17. april 2021 kl. 19.15

Her er endnu et billede close up af de anderledes grene.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. april 2021 kl. 19.45

Jeg bliver nød til at spørge dig om du har haft en bukketorn i haven for det ligner meget sådan en. Jeg havde plantet en for ca 5 år siden og den var umuligligt at komme af med, da den laver rodskud som en i h...og hvis du bare klipper dem ned kvittere de med nogle nye skud
De skal med andre ord opgraves... De kan blive ved med det, da bukketorn ikke kræver særlig meget næring når den vokser.

Blåbærbuske plejer at have grønne grene og denne har efter hvad jeg kan se grå grene. Så væk skal de.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. april 2021 kl. 21.51

PS bukketorn sælges også under navnet gojibær og er i de sidste år blevet voldsom populær, hvor bærrene sælges som superfood, dvs have sundhedmæssigt egenskaber.

Men har man først fået den plantet og de har etableret sig selv er næsten umulig at komme af med. Med mindre at man er flittig med en grev.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 17. april 2021 kl. 22.25

Aaaah, det er helt sikkert den gojibær vi flyttede for derefter at plante blåbær.... mange tak for gode svar.

Nyt svar til emnet »Blåbær eller ej«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blåbær eller ej

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider