Skrevet af: Willy N, 26. april 2019 kl. 8.50
Som det er nogen bekendt, udspandt der sig under tørken sidste år en større debat om vandafledningsafgiften ved havevanding.
Dengang lovede redaktøren at tage situationen op i bestyrelsen - www.havenyt.dk/forum/fri_debat/18968.html#e128494 - men bestyrelsen er gået stille med dørene i denne sammenhæng.
Allerede nu er der så tørt, at køkkenhaven bør vandes.
I år er det ikke det store problem hos mig. Min køkkenhave er reduceret kraftigt med erfaringerne med tørken i 2018 og hvad der er, kan få lov til at visne ned.
Men naturligvis er det ærgerligt, at det ikke kan betale sig, at dyrke egne afgrøder alene p.gr.a. vandafledningsafgiften på havevanding.
Underligt er det også, at private haver - nyttehaver, kolonihaver, parcelhusehaver m.f. - ikke indgår i den " grønne strategi ".
Hvad enten der er tale om rekreationshaver el. køkkenhaver giver de:
- øget bæredygtighed
- øget sundhed
- øget biodiversitet
... når de dyrkes miljørigtigt og der er trods alt op imod 1.5 mio. af dem!
De moderne flise- og skærvebelagte stenørkener der idag vinder frem, i det mindste hvor jeg bor i hovedstadsområdet, gør lige præcis det modsatte.
Det ville have være rart, hvis bestyrelsen for foreningen her - Praktisk Økologi - havde forholdt sig til problemet (eller løsningen ;)
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2019 kl. 9.07
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Willy N, 26. april 2019 kl. 9.23
@F Christensen.
Har du ret, er det da dejligt.
Men hvordan pokker kan man blive det???
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2019 kl. 9.37
Skrevet af: Willy N, 26. april 2019 kl. 9.44
@F Christensen
?????
Bor du i en landkommune?
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2019 kl. 10.15
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2019 kl. 10.58
Skrevet af: Willy N, 26. april 2019 kl. 20.39
@F Christensen.
Ikke kun lidt "øv" men et rungnende af dem!
Under alle omstændigheder er det nok heller ikke aktuelt i en hovedstadskommune som jeg bor i.
Bortset fra det, mener jeg heller ikke det er fornuftigt, at tillade private vandboringer.
Vandboring bør ske under skærpet faglig overvågenhed.
Der skal så ufattelig lidt til for forurene grundvandet.
Skrevet af: Anonym bruger, 26. april 2019 kl. 21.04
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Vandafledningsafgiften.