Forum

Dybdahl leder efter Dybdahl :)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rune Dybdahl, 28. maj 2011 kl. 10.25

Hejsa :)

Jeg har af min mor lige fået en enkelt Dybdahl jordbær som jeg er meget lykkelig for, da det ifølge hende skulle være en familie art. Men jeg syntes godt nok at den ser lidt ensom ud, og ville meget gerne sætte et par stykker mere.

Så jeg ville høre om der var nogen på sjælland som havde nogle udløbere/stiklinger som jeg kunne købe eller bytte mig til?

Jeg har pt. kun tomat planter(ca 30-40cm) og Squash(store) planter jeg kan bytte med.. Jeg har dog en fuldt udvokset Dorset naga(verden stærkeste chili) som har 5 planter i en, som jeg sikker kunne dele hvis det var.

Jeg vil dog helst ikke køre til Jylland for at hente dem :)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. maj 2011 kl. 10.45

Du kan købe dem her: lundhede.datascan.dk/acatalog/Lh_Jordbaer.html

Og sikkert også flere steder - de dukker op ind i mellem.

Eller du kan lave flere planter, når din ensomme plante begynder at sende stiklinger ud...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. maj 2011 kl. 13.57

- jeg kan godt undvære et par planter -
ring - 23447163- MM

3 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Taina Gram Poulsen, 20. juni 2011 kl. 13.23

Slettet af administrator 20. juni 2011 kl. 22.49.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Taina Gram Poulsen, 24. september 2014 kl. 9.51

Hej Rune. Er du i familie med den gamle J.A.Dybdahl, der 'opfandt' jordbærret ? Du må rigtig gerne skrive til mig på taina.gram@gmail.com

Nyt svar til emnet »Dybdahl leder efter Dybdahl :)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Dybdahl leder efter Dybdahl :)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider