Skrevet af: Poul Persson, 24. januar 2021 kl. 18.37
Hej Jeg har lagt lagt mærke til at slåen busken ikke bærer frugt dette år ,er der en naturlig forklaring på dette ? MVH Poul
Skrevet af: Tine Horsum, 24. januar 2021 kl. 20.08
Manglende bestøvning?
Mvh
Tine
Skrevet af: Anne Demant, 25. januar 2021 kl. 12.32
Jeg ved ikke om det var et landsdækkende problem for slåen, og derfor heller ikke om det er grunden til meget få slåen i nærheden af dig.
Her var der masser af blomsterknopper, men vi fik frost og så var der ikke noget at bestøve.
Også mange andre slags frugttræer og buske blev ramt.
Skrevet af: Lone Brems, 25. januar 2021 kl. 12.38
Hej Poul
På Mols har der i efteråret 20 / vinteren 21 været rigtig mange og rigtig store slåen- så kryddersnapsen er sikret ;-)!
Der er ingen tvivl om, at lokale forhold omkring frost i blomstringsperioden eller omkring bestøverbestanden kan være forklaring på, at der ikke har været lige gode frugtsætningsvilkår alle steder i (lille) Danmark.
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Poul Persson, 25. januar 2021 kl. 13.11
Tak for svar , det glæder mig at det kun er her i Brønshøj / utterslev mose ,at frugten mangler , tænk hvis det var alle steder -
Hilsen Poul
Skrevet af: Poul Persson, 25. januar 2021 kl. 13.11
Tak for svar , det glæder mig at det kun er her i Brønshøj / utterslev mose ,at frugten mangler , tænk hvis det var alle steder -
Hilsen Poul
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Slåen