Skrevet af: James F., 11. august 2014 kl. 11.25
Har du mange rabarberfrø i år...?
Hvis du ikke bor alt for langt fra Tarm, så vil jeg gerne bytte med en Hokkaido eller evt. et bæger honning.
Jeg ønsker frø fra følgende sorter:
Marshall’s Early Red
Reed’s Early Superb
Vinrabarber (Svendborg)
Spangsbjerg
og Elmsfeuer
MVH JR. F.
Skrevet af: Boi Jensen, 11. august 2014 kl. 19.12
Hej James
Du skal huske at rabarber ikke er frøkonstante, så du vil sandsynligvis bare få en masse krydsninger.
vh Boi
Skrevet af: James F., 11. august 2014 kl. 19.25
Hei Boi.
Du ved da også ALT...! ;o)
Nå, dén var værre.
Vil det så sige, at jeg skal håbe på en lille rodknold, fra en gavmild sjæl, - for at være helt sikker på, at den udvikler sig til én af de ovennævnte...?
Og at de der opformerer fra frø, kun har én sort i deres produktion...?
MVH JR. F.
NB. Den Røde Kortstilk, har fået godt fat i sommer. :o)
Skrevet af: Freya Grossmann, 11. august 2014 kl. 20.18
Ja, du skal prøve at skaffe en knold. Prøv fx på deljorden.dk.
Skrevet af: Boi Jensen, 11. august 2014 kl. 21.04
Hej igen James
Du må se om du kan få nogen til at skære i deres rabarber, ellers må du ud på markedet, for nogle er ikke nemme at formere ved deling, f.eks. Spangsbjerg. Den laves ved meristemformering, så den må være meget vanskelig at dele. Læs - at få til at lykkes.
Fint med den røde kortstilk, der er noget godt at vente på, når den først begynder at lave frugter.
Skrevet af: Clara Andersen, 11. august 2014 kl. 23.16
I flere år har jeg prøvet at så frø af min Spangsbjerg, men det er aldrig lykkedes at få dem til at spire. Derimod har jeg delt og foræret en del væk, når jeg har gravet nogen op for at tynde ud i dem.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Rabarberfrø ønskes