Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juli 2019 kl. 10.36
Hej- kan det gå over gevind?
Jeg er så gammel, at jeg fint husker min barn-og ungdoms grøftekanters skønhed. Er modstander af den brutale nedklipning med kæmpemaskineri, der æder sig igennem alt fra grøftekanter til buske langs vejene.
Men..... både trafik og biodiversitet, bebyggelse og vejanlæg har ændret sig de sidste 60-70 år.
Jeg går ind for økologi, men det kan også give bagslag. Snart kan vi alle få mere end nok flyvende uønsket plantevækst i vore haver.
Mange af de planter, der nu ikke bliver holdt nede længere vil få
Fortovsfliser og asfalt til at rejse sig.
Hvorfor kan vi ikke holde måde, men skal gøre alt radikalt?
www.tvsyd.dk/artikel/vil-vaere-vild-med-vilje.
Jeg er sikker på at det hævner sig. Gederams er da flot, men skal der folk ud for at samle invasive arter fra på de strækninger, hvor de vil overtage alt med tiden?
Det er jo slet ikke de samme vækster i vore grøftekanter som for mange år siden. På grund af overdreven klipning har de stærkeste overlevet! Jeg husker okseøje, kornblomsters, valmuer, cikorie, blåklokke, røllike , vikke og et par mere, men slet ikke det vi ser i de udslåede grøftekanter i dag.
Ingeborg...... og så må man gerne være uenig med mig, men det kræver en vis alder for at man kan huske så langt tilbage. :-)
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. august 2019 kl. 14.32
Mærkeligt nok kommer denne artikel i Fredericia Dagblad i dag.https://frdb.dk/fredericia/Opfordring-fra-kommunen-Faa-gerne-styr-paa-jeres-grundejerpligter/artikel/259829
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. august 2019 kl. 14.33
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.