Kan man kompostere køkkenrulle?

Med venlig hilsen
Morten Rask, august 2007

Svar

Ja, det er oven i købet godt at komme den slags papir, som er åben i porrerne og ikke indholder tryksværte, med i komposten, da det tilfører strukturstof. Det er især gavnligt i den lukkede kompostbeholder, hvor man heller ikke risikerer, at papiret flyver rundt i haven. Jo mere tør papiret er, jo bedre, da et af problemerne med lukkede kompostbeholdere ofte er for høj fugtighed fra det grønne køkkenaffald.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Kan man kompostere køkkenrulle?

Søg:

Støt Havenyt.dk