Hvilken busk med mørke bær?

Vi købte hus for et halvt år siden, og i haven står en stor busk med sort/mørke bær.

Kan i fortælle mig hvad det er for en busk?

Med venlig hilsen
Celima, juli 2018

Svar

Busken i din nye have er en aroniabusk – også kaldet surbær.

De sorte bær er både sunde og spiselige, men noget bitre i frisk tilstand. De smager bedst, når de er lavet til saft, marmelade e.l.

Du kan læse mere om surbær i artiklen »Surbær – en busk med mange kvaliteter« >

Med venlig hilsen
Heidi Kirk Nissen
Redaktør af Havenyt.dk, Havenyt.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvilken busk med mørke bær?

Søg:

Støt Havenyt.dk