Forum

Vild med vilje og skvalderkål?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. maj 2024 kl. 22.29

Jeg tror at jeg vil opgive min kamp mod skvalderkål på nogle områder.
Under hækkene kan jeg dem ned ved at lægge pap og kværnet materiale langs med. Samme metode et par andre steder. Til et større område har jeg reddet mig et kæmpestort stykke sort plastik his et firma der modtager varer svøbt i plastik. Så det er genbrug. Her er udseendet ikke så vigtigt, så jeg har planer om at lægge mit græs fra afstikning af plænekanter ovenpå plastikken. ...... og ellers vil jeg opgive kampen.
Had sker der i de haver, man dyrker vild med vilje? Her er skvalderkålen vel også fredet?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. maj 2024 kl. 22.32

Jeg er så træt af mine mange stavefejl. Dem laver jeg mange af, fordi jeg skriver hurtigere end Ipad'en kan følge med...... og det er ingen dårlig undskyldning :-)
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 5. maj 2024 kl. 23.05

Skvalderkål er ikke ukrudt - den skal spises, inden den bliver for stor. Skvalderkål er indført af munkene, så de havde noget sundt at spise.
Man skal afveje sine kræfter, så man kun bruger krudt på regulering af skvalderkål, hvor den er til gene.
Det er jo en pæn plante, når den står i fuld pragt.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. maj 2024 kl. 7.44

Tak for svaret.
Det er jo en smuk plante, men en ubuden gæst, som ikke forstår en hentydning om at skrubbe af. Munkene havde sikkert tid til at holde den indenfor rammerne :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Vild med vilje og skvalderkål?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vild med vilje og skvalderkål?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider